Aviseringar
Rensa alla

Äter jag för lite?


pelle2

Naturdiet:
Jag kör pulverdiet nu, jag tar två nutrillet påsar - en till frukost och en till lunch. Sen äter jag inget mer. Vill också säga att jag dricker 3 koppar kaffe varje dag. Jag väger 72,2 [har vägt 83]. Jag vågar inte äta något mer än så för då känns det som om jag kommer gå upp i vikt. Äter jag normalt eller för lite?

skit i dieter det är inte bra för en växande kropp. du ska äta 3 stora middagar frukost, lunch, middagar sen 2 til 3 små mellan mål mellan dem stora middagarna. 

du ska ligga på runt 2000 kalorier och runt 200 protein om dagen om du inte gymmar/ tränar

  


   
SvaraCitera
pelle2

player one:

jag menar att du inte är på gränsen till underviktig. jag tror inte riktigt på rimligheten i att ljuga för folk för att de ska känna sig bättre, det är idiotförklarande. men vikt är en rätt dålig siffra att utgå från i isolation, det säger ingenting om hur du ser ut eller hur hälsosam din kroppssammansättning är.

det kanske stämer men hon äter alldeles för lite för att det ska vara hälso samt

mitt tips börja jogga förlorade 10 kg på 1 vecka utan att tänka så mycket skicka pm om du vill 


   
SvaraCitera

pelle2: mitt tips börja jogga förlorade 10 kg på 1 vecka utan att tänka så mycket skicka pm om du vill 

lol va är det ens möjligt 


   
SvaraCitera

dicaprio:

lol va är det ens möjligt 

om den gick med minus 70.000 kcal. ett kilo fett motsvarar ungefär 7000 kcal. orkar inte räkna på hur mycket joggande och hur lite mat det innebär, men kortfattat, nej, det är inte möjligt. vätskebrist är förklaringen.

pelle2:

fan vet jag vad en påse pulvermat har för näringsinnehåll. men de har fördelen att de är rätt väl balanserade för att slippa bristsjukdomar, om man använder dem rätt, så då behöver man mest bry sig om kalorier. men det är dumt att trixa alltför mycket med kost om man inte har bra koll på näringslära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelle2: du ska ligga på runt 2000 kalorier och runt 200 protein om dagen om du inte gymmar/ tränar

Vad får du detta ifrån? Menar du 200g protein per dag för någon som inte tränar? Det är löjligt mycket.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag låser denna tråd då det spårat så mycket att TS tror sig behöva äta ännu mindre och hon är redan på en alldeles för låg kalorinivå. Det är inte hälsosamt, det är dödligt.

Naturdiet, om du vill prata med någon som förstår din sits är det bara att skriva ett meddelande till mig. Jag är online nästan jämt.


   
SvaraCitera