Aviseringar
Rensa alla

Äter jag för lite?


Ämnesstartare

Många av mina kompisar har börjat klaga på mig att jag äter aldeles för lite. Själv tycker jag inte det utan har bara börjat tänka mer på vad jag stoppar i mig eftersom jag vill gå ner några kilo i vikt. Jag är 170 cm och väger just nu 54 kg.

Såhär brukar jag äta varje dag:
Frukost:
havregrynsgröt med vatten som dricka

Lunch:
Halv kycklingfilé plus en knäckemacka med skinka

Middag:
Halv kycklingfilé plus en knäckemacka med skinka alt. sallad

Snacks:
Om jag absolut vill ha något snack så tar jag ett äpple eller lite frysta hallon.

Har även slutat äta snabbmat, godis, läsk och andra onyttigheter. Hade varit glad om någon sa vad de tyckte 🙂


   
Citera

frågan är varför du vill gå ned i vikt när du väger ca ingenting.

tycker personligen att du äter för mycket kyckling.


   
SvaraCitera
smisk

Jag skulle säga att det är för lite. Men å andra sidan äter jag som en gris, så jag är väl inte rätt person att säga vad jag tycker.
Fast det låter för lite. Allt du äter på en dag skulle jag kunna trycka i mig som mellanmål :s är smygtjockis.


   
SvaraCitera

Varför vill du gå ner i vikt? Inte snyggt att vara för smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

frågan är varför du vill gå ned i vikt när du väger ca ingenting.

tycker personligen att du äter för mycket kyckling.

Tycker själv att jag har stora lår och lite mage så vill bli av med det. Dock säger alla runt omkring mig att jag är smal osv, men jag tycker inte det alls. Om jag någongång stoppar i mig lite för mycket av något eller känner mig för mätt så får jag sjuka skuldkänslor och stoppar ibland fingrarna i halsen.

Bytar kycklingen mot kokt torsk ibland.


   
SvaraCitera

Vill du gå ner i vikt är du antagligen på rätt spår iaf.


   
SvaraCitera

louiselb:

Bytar

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Vill du gå ner i vikt är du antagligen på rätt spår iaf.

hoppas jag ..


   
SvaraCitera

louiselb:

Om jag någongång stoppar i mig lite för mycket av något eller känner mig för mätt så får jag sjuka skuldkänslor och stoppar ibland fingrarna i halsen.

du mår uppenbarligen inte bra och bör prata med någon, för ditt eget bästa, innan du drar på dig ett problem som är långt mycket större än hur läget ser ut just nu.

menar inte att vara oförskämd, men du verkar ha en ganska skev självbild och skulle behöva ett bra perspektiv på denna. börja träna om du inte redan gör detta, och börja ät mer mat - med fokus på grönsaker + frukt. försök att äta åtminstone ett mål mat till om dagen.

louiselb:

Bytar kycklingen mot kokt torsk ibland.

ständigt dessa animalier...


   
SvaraCitera

Folk som säger "Varför gå ner i vikt, det är inte snyggt att vara för smal!" borde fan inte få uttrycka sig. VARFÖR säger man så till en person som man kan anta redan mår dåligt över sitt utseende?! Hur dum får man bli? Idioti. Dessutom är det helt och hållet upp till var och än vad man tycker är snyggt och inte.

Däremot vill jag säga till TS att du är redan smal, jag är nästan lika lång som dig (typ 168cm) men väger något mer och jag är ändå väldigt smal. Jag skulle föreslå att du försöker få hjälp innan det går för långt, för din egen skull. Du kommer inte må bra alls av den diet du nu har, tvärtom, hela din kropp kommer att strejka till slut.


   
SvaraCitera

Ser inte ut som om du får i dig alla de ämnen som du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

börja träna om du inte redan gör detta, och börja ät mer mat

tränar tennis plus att jag springer cirka 5 km 4 dagar i veckan. Vet inte hur jag ska få i mig mer mat, mår sjukt illa efteråt, får extrema skuldkänslor och kräker bara upp allt. Det har hållt på såhär sedan i juni.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Dessutom är det helt och hållet upp till var och än vad man tycker är snyggt och inte.

skulle våga påstå att det inte riktigt stämmer, eftersom man får en bild ifrån samhället genom sociala medier, media och hälsorekommendationer som man sedan tar ställning till för att bilda en egen uppfattning - det vill säga, "svaren" finns oftast serverade från början.

att det dessutom i samhället är åtråvärt att vara smal + ung är ingen nyhet direkt då det är svårt att behålla ungdomen + smalheten när det mesta vi gör går ut på att förstöra dessa två saker.

louiselb:

Vet inte hur jag ska få i mig mer mat, mår sjukt illa efteråt, får extrema skuldkänslor och kräker bara upp allt.

gäller detta oavsett vad du än äter för mat, känner du skuld om du äter t.ex. frukt och grönsaker? om inte skulle du kunna äta mer mellanmål, alternativ större portioner fast det du utökar är frukt och grönt.

känner mig personligen bättre av att äta frukt och grönt, men sämre av "mat".

ifall det inte spelar någon roll vad du stoppar i dig så är det ingen idé eftersom det är sämre att lägga sig till med att regelbundet spy upp maten man har ätit... jag tycker att du borde gå och prata med någon. för din egen skull.


   
SvaraCitera

louiselb:

Vet inte hur jag ska få i mig mer mat, mår sjukt illa efteråt, får extrema skuldkänslor och kräker bara upp allt. Det har hållt på såhär sedan i juni.

Ätstörning alltså. Sök hjälp innan du blir ett riktigt vrak. Och försök få i dig mer näringsämnen.


   
SvaraCitera

internet:

skulle våga påstå att det inte riktigt stämmer, eftersom man får en bild ifrån samhället genom sociala medier, media och hälsorekommendationer som man sedan tar ställning till för att bilda en egen uppfattning - det vill säga, "svaren" finns oftast serverade från början.

Självklart. Men det finns ju några som har lyckats att mer eller mindre bilda sig en egen uppfattning istället för samhällets uppfattning.

internet:

att det dessutom i samhället är åtråvärt att vara smal + ung är ingen nyhet direkt då det är svårt att behålla ungdomen + smalheten när det mesta vi gör går ut på att förstöra dessa två saker.

Ja, fast nu var det ju de som säger "det är fult att vara för smal" som jag skällde lite på.

Hur kan man ens säga att en människa eller ett mänskligt attribut är ful(t). Usch. De orden är fula.


   
SvaraCitera