Aviseringar
Rensa alla

Äter jag för lite?


louiselb:

Tycker själv att jag har stora lår och lite mage

Väger du så lite och har stora lår och lite mage så ska du någ börja träna så du får fasta lår och vältränad mage. spelar ingen roll om du bara går ned i vikt för där fettet är där kommer det vara tills du tränat till dig fasta muskler istället..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gäller detta oavsett vad du än äter för mat, känner du skuld om du äter t.ex. frukt och grönsaker?

Ja det känns väldigt jobbigt efter varje gång jag äter, men måste ju dämpa hungern.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Självklart. Men det finns ju några som har lyckats att mer eller mindre bilda sig en egen uppfattning istället för samhällets uppfattning.

den egna uppfattningen existerar inte utan samhällets "uppfattning" (föredrar nog bild eller norm, egentligen, eftersom samhället inte har en "uppfattning" i samma mån som individen har). den kommer ur en tolknings- och bearbetesprocess av impulser vi får från vår omvärld, och sociala normer ifrån samhället, vilket i förlängningen innebär att "vår" uppfattning om en sak inte är sprungen ur oss själva utan vår omgivning (mycket förenklat).

Luna Lovegood:

Ja, fast nu var det ju de som säger "det är fult att vara för smal" som jag skällde lite på.

ett oundvikligt ont.

Luna Lovegood:

Hur kan man ens säga att en människa eller ett mänskligt attribut är ful(t). Usch. De orden är fula.

i princip alla gör detta för att försvara sig själva, markera sin position och definiera sin plats i samhället/den sociala gemenskapen. tror inte man kan komma ifrån detta, utan att man snarare får ha i bakhuvudet att det inte alltid är särskilt allvarligt menat.


   
SvaraCitera

internet gör mig ledsen i ögat


   
SvaraCitera

louiselb:

Ja det känns väldigt jobbigt efter varje gång jag äter, men måste ju dämpa hungern.

Varför känns det jobbigt? tänk efter noga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Varför känns det jobbigt? tänk efter noga

Därför jag bara känner hur fett jag blir av det, det känns som om det börjar växa inom mig. Känner mig äcklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Väger du så lite och har stora lår och lite mage så ska du någ börja träna så du får fasta lår och vältränad mage. spelar ingen roll om du bara går ned i vikt för där fettet är där kommer det vara tills du tränat till dig fasta muskler istället..

Joggar redan 4 dagar i veckan (5km) plus tennis träning, har haft det så nästan hela mitt liv. Borde jag träna mer eller?


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

internet gör mig ledsen i ögat

varför? :- (


   
SvaraCitera

louiselb:

Borde jag träna mer eller?

nej. det är fullt tillräckligt. :- )


   
SvaraCitera

"HEEEEEJ TIITTTA PÅÅÅ MIIIIIIIGGGGGGGGG"


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

"HEEEEEJ TIITTTA PÅÅÅ MIIIIIIIGGGGGGGGG"

http://sv.wiktionary.org/wiki/kasta_sten_i_glashus


   
SvaraCitera

Du får i dig mindre energi genom den kosten än du behöver för att alla dina organ ska kunna fungera optimalt. De flesta skulle nog anse att det är för lite.


   
SvaraCitera

louiselb:

kycklingfilé

louiselb:

kycklingfilé

louiselb:

torsk

Bara? Varierad kost är ju annars bra. Tycker det ser ut som att du äter okej, man kan vara liten i maten, men den stora frågan är väl om du håller på att utveckla en ätstörning och låter bli att äta medvetet.
Annars så har jag hört att man kan träna bort sånt där, att svälta sig själv är aldrig en lösning. ALDRIG.


   
SvaraCitera

internet:

varför? :- (

Försöker vara positiv och så kommer du och är realistisk. [sad]


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

internet:

rågan är varför du vill gå ned i vikt när du väger ca ingenting.

170 cm och 54 kg låter inte undernärt.

internet:

med fokus på grönsaker + frukt

Frukt är mycket onödigt socker, och om det är energitillskott som behövs, är ett par deciliter olivolja lättare. Sluta upp med din vegetariska agenda![mad]

[mad]


   
SvaraCitera