Aviseringar
Rensa alla

Äter P-piller, men misstänker att jag är gravid ändå?


Ämnesstartare

Jag har snart avslutat den första kartan av P-piller, jag har Neovletta 28. Det är den vanligaste sorten skulle jag tro. De som äter Neovletta vet hur kartan ser ut, den fjärde raden som jag precis har börjat på består av vita piller till skillnad på de tidigare som var gula. När jag precis hade avslutat första raden använde jag och min pojkvän ingen kondom [surprised]. Man ska ju vara skyddad från dag ett men jag börjar misstänka att jag är gravid eftersom jag inte fått min mens än [chocked]. Vad ska jag göra? Behöver jag oroa mig och om så är fallet, när är det dags att graviditetstesta sig ? Mycket tacksam för seriösa svar ! Är livrädd !


   
Citera

usbSushi:

Vad ska jag göra? Behöver jag oroa mig och om så är fallet, när är det dags att graviditetstesta sig ? Mycket tacksam för seriösa svar ! Är livrädd !

när jag käkade neovletta fick jag alltid blödningen fjärde dagen efter att jag tagit sista beige pillret. Tror inte det är nån fara.

Sen kan man ju få helt uteblivna blödningar också. Kommer inget, och du fortsätter vara orolig, gör graviditetstest om nån vecka.


   
SvaraCitera

☭☭


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

alltid blödningen fjärde dagen

samma för mig 🙂

så det är nog inget att oroa sig för. Om den inte kommer alls så kan du ta ett graviditetstest [smile]


   
SvaraCitera

Du är aldrig helt skyddad, din mens kan ha försvunnit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hört från folk som blivit gravida på riktigt att det inte bara är mensen som säger det, utan att det är något man käner i hela kroppen på något sätt [confused]


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att du ska oroa dig, för de flesta som äter kombinerande p-piller uteblir mensen helt. Har du inte haft några symtom på att du skulle vara gravid (så som, illamående på morgonen, mer sugen på mat/godsaker än vanligt osv) så tycker jag inte att du ska oroa dig. Men ett grav-test ger inte rätt utslag om du testar dig för tätt inpå efter oskyddat sex så vänta en vecka som minst. (Du får, om du skulle vara gravid, göra abort f.o.m. den 18:e veckan)

Hoppas det var till någon hjälp! [smile]


   
SvaraCitera

jag fick informationen att man alltid var skyddad med pillerna, även när man åt de vita [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen alla ! [smile] Känner mig lite lugnare nu !


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera