Aviseringar
Rensa alla

äter som en häst men går inte upp i vikt.


Ämnesstartare

jag har alltid varit smal och förut åt jag inte mycket alls men sen ca två år tillbaka har jag börjat äta MASSIVA mängder mat och med det menar jag att jag såg på 500-kiloskliniken på tv3 och hade ätit mer mat på en dag än vad den asfeta halvt döende mannen hade gjort. [chocked] ingen jag känner förstår hur jag kan smälla i mig all mat.

jag äter väldigt stora portioner till frukost, lunch och middag men jag går nästan alltid och äter på NÅNTING där mellan också för jag blir liksom hungrig ca en kvart efter jag har ätit nånting. det tar aldrig stopp, jag känner aldrig mättnadskänsla.

jag är inte direkt underviktig, väger ca 52 kg till mina 165 cm men jag FÖRSTÅR inte varför jag inte också har en kropp som platsar för 500-kiloskliniken. [confused] inte för att jag klagar men det är skumt.

kan det vara så att jag bara har väldigt bra ämnesomsättning eller kan jag ha... nån äcklig mask i magen som äter upp min mat? eller vad kan sånt här bero på?


   
Citera
Ämnesetiketter

ruunar:

nån äcklig mask i magen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

nån äcklig mask i magen

[sad]
fast jaja. jag kan ju tacka den för att jag inte ser ut som ett fläskberg.


   
SvaraCitera

kanske finns äs-hästar?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät som två hästar och kom tillbaks om två veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Ät som två hästar och kom tillbaks om två veckor.

jag har ärlig talat inte råd att äta som två hästar. jag äter mig själv ur lägenheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha och du gjorde just min kväll så sur den kunde bli[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

jag har ärlig talat inte råd att äta som två hästar.

Du går inte upp i vikt av att äta den mängd du för tillfället äter, i alla fall.
Köp hem lite näringstätt godis, kakor eller liknande. Ät.
Du får ganska lätt i dig 1-2000 kcal för hyffsat lite pengar om du kollar runt lite, bara genom "snacks", alltså.


   
SvaraCitera

samma här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Du går inte upp i vikt av att äta den mängd du för tillfället äter, i alla fall.
Köp hem lite näringstätt godis, kakor eller liknande. Ät.
Du får ganska lätt i dig 1-2000 kcal för hyffsat lite pengar om du kollar runt lite, bara genom "snacks", alltså.

men alltså, jag KAN inte äta mer än vad jag gör. såhär åt jag idag.

frukost: äggröra på fyra ägg med skinka och ost, tre rostade franskor med mer skinka och ost, två skink och ostcrepes (alltså fråga inte ens om skinka och ostgrejen) samt en halv tomat.

mellanmål: två stora bitar morotskaka

lunch: TRE tallrikar med kinamat från kinamatsbuffé bland annat innehållande sånt där kletigt ris, massor av friterad kyckling, kycklingspett, biff med tomat osv.

mellanmål: tre mackor med prickig korv och på sidan om några skivor salami och två bananer.

middag: en färdigrätt köttfärssås och spaghetti bolognese men det räckte inte så jag åt även fyra bitar fläskfilé med potatissallad, tomat och gurka och chips.

mellanmål: två wienerbröd och 2/3 100 grams chokladkaka (!!!!!!)

på kvällen: en köttfärspaj, fyra rostade franskor med skinka, rester från kinamatbuffén vi smög med hem, samt lite nötter.

.. och jag är hungrig, igen. det här är väl liksom inte.. normalt? jag är ALLTID den som tar mest när jag äter tillsammans med folk.


   
SvaraCitera

Bara en tidsfråga innan du blir tjock imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

.. och jag är hungrig, igen. det här är väl liksom inte.. normalt?

Går du inte upp i vikt så gör du dig av med mer än vad du äter.

Ditt kostexempel ovan ser jag bara som en dag då du ansträngt dig extra mycket, har jag inte rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Ditt kostexempel ovan ser jag bara som en dag då du ansträngt dig extra mycket, har jag inte rätt?

nej, inte alls. det där är normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa kan helt enkelt inte gå upp i vikt, för att deras kroppar fungerar enligt vad de ska göra biologiskt sätt.
Jag åt under en period 7 gånger per dag + 2 gainers och jag gick upp mindre än vad tjockisarna som bara åt några par mackor och en middag gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

men alltså, jag KAN inte äta mer än vad jag gör. såhär åt jag idag.

frukost: äggröra på fyra ägg med skinka och ost, tre rostade franskor med mer skinka och ost, två skink och ostcrepes (alltså fråga inte ens om skinka och ostgrejen) samt en halv tomat.

mellanmål: två stora bitar morotskaka

lunch: TRE tallrikar med kinamat från kinamatsbuffé bland annat innehållande sånt där kletigt ris, massor av friterad kyckling, kycklingspett, biff med tomat osv.

mellanmål: tre mackor med prickig korv och på sidan om några skivor salami och två bananer.

middag: en färdigrätt köttfärssås och spaghetti bolognese men det räckte inte så jag åt även fyra bitar fläskfilé med potatissallad, tomat och gurka och chips.

mellanmål: två wienerbröd och 2/3 100 grams chokladkaka (!!!!!!)

på kvällen: en köttfärspaj, fyra rostade franskor med skinka, rester från kinamatbuffén vi smög med hem, samt lite nötter.

.. och jag är hungrig, igen. det här är väl liksom inte.. normalt? jag är ALLTID den som tar mest när jag äter tillsammans med folk.

Om du är ärlig och äter ungefär så mycket varje dag så ska du gå till en läkare


   
SvaraCitera