Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning?


Ämnesstartare

kärleksmums:

alltså, med den där inställningen så lär det nog inte gå något vidare..
tro mig, du vill inte sitta där om ett halvår & ångra att det liksom blivit som det blivit. :c

Kuratorn ringer hem imorgon

Complicated:

men nej snälla gör det! du behöver hjälp.

får väl se hur de blir me bup, men hon ringer iaf hem imorgon.

TidenHarFåttFnatt:

Om du inte själv vill berätta så tyucker jag absolut att du skall be kuratorn ta kontakt med dina föräldrar! Ju tidigare du får hjälp - desto bättre för dig.. och att dina föräldrar blir medvetna kan förhoppningsvis också ge ett stöd för dig med kämpandet i vardagen.

Hon ska göra de..

TidenHarFåttFnatt:

Kuratorn kommer att kontakta bup som så att du blir inbokad på ett "prov-samtal" där. Väntetiden till det beror på vart du bor och hur akut läget är och så

Okej tack 🙂


   
SvaraCitera

Hur lång är du och vad väger du. tkr du ska satsa på att tycka om dig själv som du är och om du är missnöjd så råder jag dig att börja träna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

make me_Atomic:

Hur lång är du och vad väger du. tkr du ska satsa på att tycka om dig själv som du är och om du är missnöjd så råder jag dig att börja träna.

Ja e 175 cm och väger typ 63? nått sånt iaf. Och tränar gör ja redan, ute och går varje dag och gymmar två ggr i veckan, joggar typ 1-3 gånger i veckan också..


   
SvaraCitera

jag är 1.57, och väger 52 kg, det är för lite med tanke på att jag spelar handboll som man får ganska ordentliga muskler av. Det började i december när jag kände mig tjock, (63kg) då va jag egentligen normalviktig för min kropp. Men jag kände mig tjock, så jag tränade handboll fyra timmar i veckan, två dar i veckan, jag gick till gymmet tre dar i veckan, och var ute och sprang varje lördag och söndag. Jag åt bara ytterst lite och tillslut åt jag ingenting alls. Jag rasade i vikt, sen i februari någon gång vägde jag ca 43 kg, då svimmade jag pga näringsbrist. Så jag började äta igen, men jag tränade lika mycket. Nu äter jag inte alls mycket och tränar, men jag har inte någon "sjukdom", nej. Jag har vant mig till det här, och jag kan inte äta mer än vad jag redan gör. Men är du 1.75 och väger 63 kg, så behöver du verkligen inte gå ner i vikt! Lycka till


   
SvaraCitera

aaliicee:

Ja e 175 cm och väger typ 63? nått sånt iaf. Och tränar gör ja redan, ute och går varje dag och gymmar två ggr i veckan, joggar typ 1-3 gånger i veckan också..

Du väger helt normalt, men att sluta äta är inte rätt väg att gå.. jag vet själv för jag har också försökt sluta äta men inte på allvar.. försök att strunta i det, men jag vet inte för du har nog haft det värre än jag, kram <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

make me_Atomic:

Du väger helt normalt, men att sluta äta är inte rätt väg att gå.. jag vet själv för jag har också försökt sluta äta men inte på allvar.. försök att strunta i det, men jag vet inte för du har nog haft det värre än jag, kram <3

Jo jag vet ju de, jag behöver ju absolit inte gå ner i vikt enligt andra. De e bara jag som har ställt in mig på de typ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har inte anorexia än , men du kan få det om du fortsätter.¨
Det är inte alls bra. Sjukdomen är det värsta som finns.
Jag har nu haft anorexi i 4:år och jag har fortfarande inte blivit bättre.
Jag är 175 och väger nu 52 , men som minst har jag vägt 39 och det var inget trevligt alls. Låg på sjukhus då och mådde skit.
Nu har jag gått upp i vikt ganska mycket , men är långt ifrån frisk.
Min anorexi började med att jag också bara ville gå ner i vikt.
Jag började med bantningsgrejer och sen så när inte det funkade tog jag till drastiska metoder som att skippa att äta och det funkade , jag gick ner i vikt , men drabbades av anorexi.

Sök hjälp fort för du är definitivt på väg att få en ätstörning.
Snälla fortsätt inte på samma bana. Du är inte tjock alls. Även fast anorektiker känner sig tjocka.

det gäller bara att erkänna för dig själv att du verkligen är sjuk.
Det är det första du bör göra, för du är verkligen på gränsen att bli det.

Att ha anorexi är en sjukdom som förstör ens liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babydollie:

Du har inte anorexia än , men du kan få det om du fortsätter.

Nä jag vet, men jag har typ uns eller nått enligt min kurator..

babydollie:

Sök hjälp fort för du är definitivt på väg att få en ätstörning.
Snälla fortsätt inte på samma bana. Du är inte tjock alls. Även fast anorektiker känner sig tjocka.

Jo jag vet, borde göra det. Men nu ska ju kuratorn ringa hem iaf..

babydollie:

det gäller bara att erkänna för dig själv att du verkligen är sjuk.
Det är det första du bör göra, för du är verkligen på gränsen att bli det.

Jag inser det ibland, men oftast inte.


   
SvaraCitera

aaliicee:

Jo jag vet ju de, jag behöver ju absolit inte gå ner i vikt enligt andra. De e bara jag som har ställt in mig på de typ..

precis, men var inte för orolig bara försök slappna av. Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

make me_Atomic:

precis, men var inte för orolig bara försök slappna av. Kram

Mjo, får försöka. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner igen mig lite i det där :/ Många i min omgivning tycker inte att jag äter tillräkligt och kallar mig anorexiabarn..

Jag har haft dåligt självförtroende under större delen av mitt liv, men förra sommaren blev allt bättre. jag gick ner 2-3 kg och jag mådde så mycket bättre! Med mig själv i allmänhet. Jag kunde ha bikini, tajta tröjjor och jag behövde inte hålla för min mage då jag böjde mig. Då var jag 172 cm och vägde ca 52. DÅ hörde jag aldrig något om anorexia.

Nu då jag gått upp nästan 5 kg efter att jag börjat med P-ring så hör jag det jämt. Jag vill gå ner igen för jag mådde så mycket bättre förut.. Har jag problem? Är det som dom säger :/? Jag skippar luncher ibland o så.. men frossar på kvällen. Är det bara jag som ser magen? [shake]

Helvete va långt jag skrev.. kanske helt fel tråd förlåt


   
SvaraCitera

InteOkej:

Är det bara jag som ser magen? [shake]

Ja, det är det. och även om andra skulle se den, så skulle de inte tänka på det eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får bara så otroligt dåligt självförtroende av att ha gått upp.. jag Är inte tjock, det vet jag. Men fortfarande så finns känslan där och då tar jag åt mig av vad folk säger direkt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera