Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning?


Ämnesstartare

Jag har under senaste veckan märkt att jag äter mycket mindre. Förut åt jag 4 mackor på morgen, men nu kan jag knappt få ner 1 ½ utan att må väldigt illa.

Jag har även problemet vid övriga måltider. Men syns mest på morgonen. Reagerar starkare vid korv osv.

Jag har inte tidigare haft en ätstörning och har ett BMI på 21.

Svar om att jag ska uppsöka läkare och oseriösa förslag kan ni gärna låta bli att skriva alls.


   
Citera

Sweetbarnet:

Svar om att jag ska uppsöka läkare och oseriösa förslag kan ni gärna låta bli att skriva alls.

Du tror inte att en läkare kan avgöra vad det är för fel på dig bättre än folk på UM som aldrig ens har sett dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va? Jag vill inte vara oseriös. Men hur ska jag kunna vara seriös?
Har du en fixtation vid mat och vad du äter. Får ångest utav att äta?
Tänker på mat hela tiden? Tränar du kanske för mkt? Försöker du räkna alla kalorier som du stoppar i dig?


   
SvaraCitera

Sådär brukar jag också få, att jag inte kan äta mycket alls. Men det beror på att magsäcken krymper när man ej äter tror jag eller för man mår dåligt/är stressad eller brist på något så fortsätter det så osv.

Så ja mitt tips till dig är gå till läkaren du har kanske brist på något


   
SvaraCitera

Sweetbarnet:

på 21.

är inte det normalt? [chocked]

och tänk på folk som nte äter på morgonen.. så det är inte så stor skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Har du en fixtation vid mat och vad du äter. Får ångest utav att äta?
Tänker på mat hela tiden? Tränar du kanske för mkt? Försöker du räkna alla kalorier som du stoppar i dig?

Jag tänker inte på mat, jag får inte ångest utav att äta, och jag tränar inte direkt. Mer går ut och går någon gång i veckan.

Jag räknar inte kalorier. Jag har en svag rädsla för att bli tjock. Men jag kan inte direkt säga att den hindrar mig från att äta.

Sen nu har jag även blivit märkbart smalare. Känns att jag har mindre fett på kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sweetbarnet:

blivit märkbart smalare

Ja kanske för att du äter mindre.
Men är det en ätstörning?
Nej.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera