Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning?


Ämnesstartare

Vad är ätstörning för något? dock glömde jag om det är ett ord eller två men vill komma fram till vad det är. Äter man störd eller?


   
Citera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer: Äter man störd eller?

Men herre gud lägg ner. Tror du det själv eller? 

Det är när man antingen tänker väldigt mycket på vad man ätet eller när man bara äter utan att alls tänka. Det finns olika sorters ätstörningar. Man kan vara rädd för att äta ”fel” eller för att gå upp i vikt. Då kanske man knappt äter något alls. Eller också tappar man kontrollen och äter jättemycket när man är ensam men inget alls när man är med andra.  Kanske försöker man göra sig av med mat som man har ätit genom att kräkas. En del tränar väldigt hårt för att gå ned i vikt. Alla sorters ätstörningar påverkar hur man tänker om sig själv. De brukar också påverka ens relationer med andra.  En ätstörning innebär alltid att man stör kroppens naturliga funktioner. Det påverkar hur man mår och kan vara farligt för kroppen, och därför är det viktigt att man får hjälp så tidigt som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Men herre gud lägg ner. Tror du det själv eller? 

Det är när man antingen tänker väldigt mycket på vad man ätet eller när man bara äter utan att alls tänka. Det finns olika sorters ätstörningar. Man kan vara rädd för att äta ”fel” eller för att gå upp i vikt. Då kanske man knappt äter något alls. Eller också tappar man kontrollen och äter jättemycket när man är ensam men inget alls när man är med andra.  Kanske försöker man göra sig av med mat som man har ätit genom att kräkas. En del tränar väldigt hårt för att gå ned i vikt. Alla sorters ätstörningar påverkar hur man tänker om sig själv. De brukar också påverka ens relationer med andra.  En ätstörning innebär alltid att man stör kroppens naturliga funktioner. Det påverkar hur man mår och kan vara farligt för kroppen, och därför är det viktigt att man får hjälp så tidigt som möjligt.

bra svar tycker jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:
Vad är ätstörning för något? dock glömde jag om det är ett ord eller två men vill komma fram till vad det är. Äter man störd eller?

Jag tor att antingen är du väldigt ung , jävlig efter eller ett troll. Men det är iaf att något är fel i dit huvud och att du ser mat på ett sjukt sätt kan man säga.
Det kan vara:
•Du spyr upp maten ( med flit ) 
•Har en sjuk kropssyn
•Kan göra vad som hälst för att gå ner i vikt
•Du tänker på mat konstant
•Får ångest utav att äta mat 

osv... asså det är sjukt mycket mer men dea var bara en pytte del av allt. Men komihåg att det sitter i huvudet och inte siffran på äns vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Men herre gud lägg ner. Tror du det själv eller? 

Det är när man antingen tänker väldigt mycket på vad man ätet eller när man bara äter utan att alls tänka. Det finns olika sorters ätstörningar. Man kan vara rädd för att äta ”fel” eller för att gå upp i vikt. Då kanske man knappt äter något alls. Eller också tappar man kontrollen och äter jättemycket när man är ensam men inget alls när man är med andra.  Kanske försöker man göra sig av med mat som man har ätit genom att kräkas. En del tränar väldigt hårt för att gå ned i vikt. Alla sorters ätstörningar påverkar hur man tänker om sig själv. De brukar också påverka ens relationer med andra.  En ätstörning innebär alltid att man stör kroppens naturliga funktioner. Det påverkar hur man mår och kan vara farligt för kroppen, och därför är det viktigt att man får hjälp så tidigt som möjligt.

herregud ta det lugnt 😛 jag undrade ju faktiskt bara vad det betydde. Tack för ditt svar men så förvånad behövde du ju inte inte bli för det, visste ju faktiskt inte vad det betydde :S


   
SvaraCitera

när man blir störd på lunchrasten 🙁


   
SvaraCitera