Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning? Javisst!


Ämnesstartare

Har ätit två pizzabitar, några popcorn och lite cola. En kaffe också.

Hur många kcal är det i ett popcorn?
Hur många kcal är det i femton klunkar cola?
Hur många kcal är det i en halv kaffekopp?
Är det några kcal i cigaretter? Saliv? Sperma?

Min motion:
Gå på toaletten.
Bana mellan tvsoffan och sängen.
Sex då och då.

Annars ligger jag ner i sängen hela tiden. Det jag har ätit idag är mer än jag har gjort på en vecka.

Ätstörning? Javisst. Men anorexi? Nej. Jag har alltid varit mager och jag har alltid haft komplex över min fula, beniga kropp.

Orsak till att jag äter dåligt för tillfället är bristen på matlust då jag aldrig mått sämre i hela mitt liv. Jag mår illa av tanken på mat trots att jag är hungrig. Försöker jag tänka ut något speciellt ätbart som jag kanske är sugen på, misslyckas jag.

Överväger att sluta röka efter drygt 5 år som tung kedjerökare med tanke på att tobaken förminskar hungerkänslor och tar bort sötsug, men för tillfället ser jag det som en totalt omöjlig operation pga mitt psykiska lidande redan. Slutar jag röka nu går jag under.

Hey, jag har ju en blogg, varför skriver jag ej i den? [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

Börja snusa, sägs bidra till ökad risk för att bli sjukligt fet [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Börja snusa, sägs bidra till ökad risk för att bli sjukligt fet [y]

Låter vansinnigt. Snusar ibland dock. Ser inte möjligheten att byta plats med snus och cigaretter.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Börja snusa, sägs bidra till ökad risk för att bli sjukligt fet [y]

pretty sexxi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Låter vansinnigt. Snusar ibland dock. Ser inte möjligheten att byta plats med snus och cigaretter.

Tro mig, det går. Har själv växlat fram o tillbaka och måste säga att snusen nästan ligger mig närmare hjärtat än ciggen. Finns inget som e så gött som att ostört kunna sitta inne om vintern med en prilla under läppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Finns inget som e så gött som att ostört kunna sitta inne om vintern med en prilla under läppen.

Tycker det är trevligare att ostört ta en god cigarett inomhus. Det är ju det också, andra runt mig röker ju också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Tycker det är trevligare att ostört ta en god cigarett inomhus. Det är ju det också, andra runt mig röker ju också.

Nja, vet inte, inomhusrökning är skönt enbart p.g.a. att man slipper frysa, men annars e rök i ögonen och skabblukt ingen höjdare. En cigg på stranden är däremot inte helt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Nja, vet inte, inomhusrökning är skönt enbart p.g.a. att man slipper frysa, men annars e rök i ögonen och skabblukt ingen höjdare. En cigg på stranden är däremot inte helt fel.

Man kan göra rökringar inomhus. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inga kcal i cigg, däremot har jag hört att det förbränner typ 1 kcal.
I en kopp kaffe är det 1 kcal. I en popcorn 5 kcal och i cola en massa kcal.

Varför kan jag sånt här? [cry]

Har inte rökt sen nyår och börja redan känna att jag äter mycket mer än innan [n]
Jag är för övrigt likadan, jag är jättehungrig men har oftast ingen aptit och kan inte komma på vad jag är sugen på. Ibland får jag kanske ett jättestort sug efter något onyttigt, men aldrig efter mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Det är inga kcal i cigg, däremot har jag hört att det förbränner typ 1 kcal.

Say WHAT? Hur fan är det möjligt? Men åh, orka att jag får ännu mer ångest över att jag röker. [sad]

SPiDERMANNEN:

Ibland får jag kanske ett jättestort sug efter något onyttigt, men aldrig efter mat.

Ja jag vet! Jag har lyckats få i mig nudlar så jag har BARA ätit nudlar i tre dagar i rad. 4 paket om dagen. Helt jävla galet. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Say WHAT? Hur fan är det möjligt? Men åh, orka att jag får ännu mer ångest över att jag röker.

Jag vet inte! Jag har läst det i alla fall, men lita inte på mig, för jag är inte alls säker. Men jag tvivlar på att det innehåller kcal i alla fall, med tanke på att man blir av med sötsug och sådant när man röker.

SUKOF:

Ja jag vet! Jag har lyckats få i mig nudlar så jag har BARA ätit nudlar i tre dagar i rad. 4 paket om dagen. Helt jävla galet.

Jag vet inte vad jag ätit de senaste dagarna, tror jag ätit spaghetti i några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Jag vet inte! Jag har läst det i alla fall, men lita inte på mig, för jag är inte alls säker. Men jag tvivlar på att det innehåller kcal i alla fall, med tanke på att man blir av med sötsug och sådant när man röker.

Låter verkligen konstigt. Men varför inte liksom?

SPiDERMANNEN:

Jag vet inte vad jag ätit de senaste dagarna, tror jag ätit spaghetti i några dagar.

[smile]
Men hur är din kroppsbyggnad? Ursäkta den raka frågan. Eller din inställning/åsikt till din egen kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Låter verkligen konstigt. Men varför inte liksom?

Precis.

SUKOF:

Men hur är din kroppsbyggnad? Ursäkta den raka frågan. Eller din inställning/åsikt till din egen kropp?

Alltså jag är normalviktig, det vet jag. Men jag tycker att jag är skitfet. När jag kollar på min kropp ser jag bara ett stort fettberg. Jag försöker att se mig själv realistiskt, men det går verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Alltså jag är normalviktig, det vet jag. Men jag tycker att jag är skitfet. När jag kollar på min kropp ser jag bara ett stort fettberg. Jag försöker att se mig själv realistiskt, men det går verkligen inte.

Okej jag förstår. Precis som alla andra då alltså. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Okej jag förstår. Precis som alla andra då alltså.

Japps. Jag är ganska o-originell. [zzz]


   
SvaraCitera