Aviseringar
Rensa alla

ätstörning lr vad???


Ämnesstartare

Det måste vara något fel [surprised]

jag äter typ kanske 1 macka och kanske en mandarin om dagen mår jätte dåligt av att äta men endå går jag upp i vikt :O!!!!![n][n]

hur kommer det sig ??!!!!


   
Citera

Är ditt ätande så avvikande att du blir oroad lider du troligen av en ätstörning, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Är ditt ätande så avvikande att du blir oroad lider du troligen av en ätstörning, ja.

okey :O!!! vadf gör man åt det ?


   
SvaraCitera

pinkizz:

okey :O!!! vadf gör man åt det ?

Springer (förbränner mest kalorier) till BUP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Springer (förbränner mest kalorier) till BUP.

enligt min mamma väger jag normalt men det tycker inte jag O.O

och vad är BUP ???


   
SvaraCitera

Gå till kuratorn/skolsköterskan på din skola.

pinkizz:

och vad är BUP ???

Barn- och ungdomspsykiatrin.


   
SvaraCitera

Du ser ju inte så underviktig ut på din avatar, men du bör absolut äta mycket mer och bättre ändå.


   
SvaraCitera

Om du går upp av att äta så lite så bör du uppsöka läkare. Du ser ju faktiskt lite tjock ut.


   
SvaraCitera

Under vilket tidsintervall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinkizz:

hur kommer det sig ??!!!!

Om du har underfunktion på sköldkörteln, kallas hypotereos, kan du äta minimalt och ändå gå upp i vikt då ämnesomsättningen är onormalt låg. Detta behandlas med hormoner. Uppsök vårdcentral och be dem ta alla tre proverna, så kan de för det mesta se om något inte stämmer.

Just att du är 14 och i puberteten kan också påverka upp och nedgång i vikt, vilket är normalt, men väldigt jobbigt om man vill hålla vikten. Om du har anlag för viktökning, kan det vara bra om du får hjälp av en läkare att beräkna din diet och den träning du behöver.


   
SvaraCitera

en ätstörning ligger inte i vikten utan i tankesättet så om du mår dåligt av att äta och får ångest av det och så så har du antagligen en äs


   
SvaraCitera

"hej, jag äter si och så lite, har jag en ätstörning?".. [tired]

det beror ju inte på hur mycket man väger, utan sitter i hur man tänker! gah.


   
SvaraCitera

isola:

Du ser ju inte så underviktig ut på din avatar

Man blir inte alltid smal av att ha en oregelbunden kost

Jag såg mullig ut och var överviktig fastän jag hade haft grova ätstörningar i 2 år, mina revben stack dock ut ovanligt mycket - men det såg ju inte andra

pinkizz:

Det måste vara något fel

Varför gör du ingenting åt det då?
Dömer lite för snabbt nu och tror att du bör jobba på din självbild istället för att enbart jobba på kosten.
Folk lyckas gå ned i vikt på olika sätt.


   
SvaraCitera

komplicerad:

Jag såg mullig ut och var överviktig fastän jag hade haft grova ätstörningar i 2 år, mina revben stack dock ut ovanligt mycket - men det såg ju inte andra

Man kan ha ätstörningar och vara överviktig, men då är det ju åt andra hållet. Att man behöver äta mer hälsosamt.


   
SvaraCitera

isola:

men då är det ju åt andra hållet.

Vadå åt andra hållet? 😮


   
SvaraCitera