Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar är en fejksjukdom


Nu är du ute och cyklar, Tyrael. Många intelligenta personer drabbas av psykiska åkommor, däribland ätstörningar.

Enligt de flesta studier jag sett så har de som drabbas av djupa ätstörningar högre intelligenskvot (IQ) än medel.


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

jason:

Enligt de flesta studier jag sett så har de som drabbas av djupa ätstörningar högre intelligenskvot (IQ) än medel.

Källor är bra. Lär dig även att citera.


   
SvaraCitera

En studie.

En annan studie med en annan vinkling

Annars kan du ju faktiskt googla. Inte så svårt.


   
SvaraCitera

Hoppas nästan att du insjuknar själv.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du menar att en innan mindre intelligent person som inte kan rationalisera som andra människor är de enda som får ätstörningar?

Handlar inte om intelligens att rationalisera, men en mer emotionell människa har helt klart högre risk än en rationell människa, ja.


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

NEMI:

Hoppas nästan att du insjuknar själv.

Förstår att min tankeställning väcker reaktioner, det var meningen, måste säga att jag sätter dig i ÄS-fliken då du inte kan rationalisera kring min tankegång och argumentera för det utan bara slänger in en omogen kommentar.

jason:

En annan studie med en annan vinkling

Får läsa de här och återkomma. Förresten, lär dig citera. Och lär mig gärna att googla efter studier kring ÄS.

Achtung:

Handlar inte om intelligens att rationalisera, men en mer emotionell människa har helt klart högre risk än en rationell människa, ja.

Precis. Alltså är det inte som du säger att störningen gör en mindre benägen att lyssna på sin omgivning om att undervikt är ohälsosamt.


   
SvaraCitera

Skitkul med ätstörningar. Spy tills det kommer blod varje dag. Snacka om partaj.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Alltså är det inte som du säger att störningen gör en mindre benägen att lyssna på sin omgivning om att undervikt är ohälsosamt.

Jo? Eftersom de är emotionella rationaliserar de inte. Utan de tänker bara på "Fet jag är" "Snygg jag vill bli" inte "oj vad ohälsosamt detta är".

Att agera känslomässigt är raka motsatsen till att agera rationellt.


   
SvaraCitera
time
 time

Ätstörningar är lika fejk som schizofreni. Det är ett dagligt jävla lidande, en ångest över något som är lika naturligt som att andas, det går inte att leva med. Jag tror inte att du skulle överleva en enda dag med sjukdomen om det där är inställningen du går in med.

Så fruktansvärt respektlöst.


   
SvaraCitera

stereo total:

Skitkul med ätstörningar. Spy tills det kommer blod varje dag. Snacka om partaj.

[party][party][party][party][party]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det är ett dagligt jävla lidande, en ångest över något som är lika naturligt som att andas, det går inte att leva med.

men det är skönt också, annars skulle ingen göra det. det måste vara mer skönt än jobbigt om man jämför med det man gjorde innan ätstörningarna. annars vinner man inget på det och kan sluta.


   
SvaraCitera

Achtung:

Jo? Eftersom de är emotionella rationaliserar de inte. Utan de tänker bara på "Fet jag är" "Snygg jag vill bli" inte "oj vad ohälsosamt detta är".

vad betyder ohälsosamt? det är inte bra att vara fet ifall många bara gillar smala personer


   
SvaraCitera

Jaha...varför skulle det intuitiva utesluta det rationella, din jävla tomte. Du har fel.

Hej då.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Förstår att min tankeställning väcker reaktioner, det var meningen, måste säga att jag sätter dig i ÄS-fliken då du inte kan rationalisera kring min tankegång och argumentera för det utan bara slänger in en omogen kommentar.

Mmh precis för jag är verkligen ästörd för att jag reagerar på detta[smile]Förstod direkt att du är en sådan person man inte ska slösa sin tid på att försöka diskutera med.
Sååå... hoppas fortfarande på att du insjunkar, då skulle du åtminstone sluta barnsla dig.


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

NEMI:

Mmh precis för jag är verkligen ästörd för att jag reagerar på detta[smile]Förstod direkt att du är en sådan person man inte ska slösa sin tid på att försöka diskutera med.

Nej, du behöver inte ha en ätstörning, men du har precis samma tankesätt som en.

NEMI:

Sååå... hoppas fortfarande på att du insjunkar, då skulle du åtminstone sluta barnsla dig.

Det är uppenbarligen barnsligt att ha en annan åsikt än dig 🙂

passaro:

Jaha...varför skulle det intuitiva utesluta det rationella, din jävla tomte. Du har fel.

Hej då.

Hejdå.


   
SvaraCitera