Aviseringar
Rensa alla

"Även antirasister kan dela SD:s åsikter"


Ämnesstartare

time:

Partiet är absolut grundat på rasism. Läs om partiets historia. Nuförtiden hackar anhängarna dock på "araberna och afrikanerna" hellre än judarna som på 90-talet.

Okej men det de vill göra med invandringen är inte enbart på grund av rasism - det är ett perspektiv, en hypotetisk och temporär "lösning" eller förbättring på situationen.

Jo, jag vet, många anhängarna är rasister - kanske även grundarna till SD (som du säger & jag tvivlar inte) men att minska invandringen och samtidigt hjälpa andra, särskilt utsatta länder, är jättebra.
Ingen har sagt att vi ska sluta ta in folk. En minskning bara, inte hela världen - vi måste lägga en del av ansvaret på andra länder också. Man måste hjälpa sig själv innan man sträcker ut en hjälpande hand till någon annan

Tycker inte det är dåligt att folk kommer hit men känner att det är alldeles för många som mår dåligt i Sverige och det enda de har Sverige att tacka för är ett eventuellt tak över huvudet och att man inte dog
Sverige gör mycket bra också men ska man ta in folk ska alla som tas in få den hjälp de behöver. Som det ser ut just nu är psykisk ohälsa fortfarande tabu och det kan ta en hel månad innan man får träffa en läkare - om man ens får det - på många håll.

Jämställdheten är heller inte en självklarhet - kvinnors löner, diskriminering, könsroller... Individualiseringen är ganska färsk och svår att ta in för många men de senaste åren verkar mycket gjorts så det är bra. blir ändå inte ett större genombrott om vi ska sitta och ta hänsyn till kulturer där kvinnoförtryck är accepterat och inpräntas 

obs det här är nödvändigtvis inte personliga åsikter utan det är såhär det Är. Vill dock se SD i framtiden men anledningen till Varför jag vill det, är inte till partiets fördel
Rasism finns och det ska fan framgå. vi ska inte tysta rasisterna utan låta dem tala och skämma ut sig själva 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gladegentligen: men partiet är inte grundat på rasism

SD är grundat av nazister för nazister.

http://www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

SD är grundat av nazister för nazister.

http://www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna

Oki, har redan svarat på det
(obs är ej påläst inom politik)


   
SvaraCitera