Aviseringar
Rensa alla

Äventyr på landet


Ämnesstartare

Hej

Jag bor i ett mindre samhälle på landsbygden. När jag nyss var på väg hem från bussen så gick jag den vanliga vägen som jag alltid tar. Plötsligt när jag kommer runt ett hörn gående trallande med musik i öronen så finner jag mig själv stående öga mot öga mot en stoor hjort med stoora horn och två mindre.

De två mindre börjar hoppa i väg(Som de alltid gör annars!) men den stoora står kvar och stirrar på mig. Jag blev rätt skraj! och när han inte rörde på sig så började sakta men säkert backa i väg. för att sedan vände mig om och gå i motsatt riktning tittande över ryggen

Vilket ledde till att jag blev tvungen att gå ett helt kvarters omväg[sad]
Image
bild

Det är inte speciellt ovanligt att man stöter på djur men de är oftast skygga, men har ni andra några erfarenheter med djur i det vilda som ni vill dela med er av?[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

För att klargöra för er storstadsbor så handlar detta alltså inte om tex. marsvin, chiwawer eller katter etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar snacka med kor, hundra procent seriös! har även försökt med älg dom blir dock inte riktigt inttreserade dom stirrar mest och sen drar dom[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

har även försökt med älg dom blir dock inte riktigt inttreserade dom stirrar mest och sen drar dom

Har du provat snacka med ekorre? De är skit-roliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Har du provat snacka med ekorre?

nej,kan inte härma ekorrar, kor är det ända djur jag är bra på att härma.


   
SvaraCitera

Usch läskigt! Stötte också på en stor hjort tidigare i höstas. Den var sjukt obehaglig när den bara stod där på stigen och stirrade på mig. Visste inte hur jag skulle bete mig så jag vände och gick därifrån. Han stod ju trots allt där först.

Men det läskigaste jag varit med om var nog när jag var liten och var ute och spelade badminton på en gräsplätt som låg intill skogen. Stod med ryggen mot skogen och helt plötsligt slutar min bror spela och ställer sig och bara stirrar på mig. Sen hör jag nåt skumt ljud bakom mig så jag vänder mig om och där står en säkert sju meter hög älg bara ett par meter ifrån mig. Vågade inte röra mig och det känns som vi stod och tittade på varandra i flera minuter. Han hade mord i blicken! Tyckte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

sju meter hög älg

[love]

ont:
kommer bara på en grej
jag och en kompis cyklade till sjö typ 4-5 på morgonen
mötte en grävling
kompis trodde det var en katt så hon bromsade och lockade på den
jag "NEEJ DET ÄR EN GRÄVLING"
hon "det är en katt?!"
den sprang mot oss
men vi började cykla mot den (??) sen sprang den in i skogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet dock att vi har både vildsvin, varg och älg här
ibland även björn
så det är rätt läskigt att gå i skogen ensam pga man vet aldrig vad man kan möta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

jag brukar snacka med kor, hundra procent seriös! har även försökt med älg dom blir dock inte riktigt inttreserade dom stirrar mest och sen drar dom[sad]

hah, "idiot människa vad står han och gapar om"[rolleyes][smile]

El Guaje:

sju meter hög älg

läskigt! Vad hände sen?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet dock att vi har både vildsvin, varg och älg här
ibland även björn

oj, jag och några vänner var mitt ute i skogen en gång av okänd anledning när vi typ blev omringade av vildsvin. eller alltså vi kunde höra dom runt oss och det var riktigt läskigt. men som tur var hade vi bil i närheten så vi la benen till den och körde iväg[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

"idiot människa vad står han och gapar om"

haha jaa typ, därför det är så kul! fast korna e roligare dom kommer fram och muar tillbaka![cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

oj, jag och några vänner var mitt ute i skogen en gång av okänd anledning när vi typ blev omringade av vildsvin.

hade blivit livrädd. dom är väl rätt fientliga?


   
SvaraCitera

bullen:

läskigt! Vad hände sen?

Vi stod där och tittade på varandra ett tag. Men detta var på en camping så efter ett tag började det komma en massa folk och ta kort och då sprang den in i skogen igen.

Vill även nämna att älgen troligtvis inte var sju meter utan jag höftade bara till med något men den kändes enorm för en liten 10åring som mig på kanske 90 cm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För typ två vintrar sedan var det mycket varg i mitt paradis, de var väldigt skygga när man mötte dem men på kvällarna kunde man höra dem yla från skogen, var lite mysläskigt


   
SvaraCitera