Aviseringar
Rensa alla

Afghanistan i bilder.


Ämnesstartare

http://wwwc.aftonbladet.se/ljudbildspel/afghanistan/

Vad tycker ni om att det finns Svenska soldater där?

Personligen tycker jag att man borde utrota alla talibaner och göra Afghanistan mer civiliserat och låta Afghanistan utvecklas till en I-land. Vilket USA har "kämpat" med i 19009757 år.

Vet inte hur det skulle kunna gå till.. men ändå. [smile]

Så jävla sorgligt att se hur det ser du där nu och hur dem lever med knappt några mänskligarättigheter :/. (Syftar mest på kvinnor).


   
Citera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Så jävla sorgligt att se hur det ser du där nu och hur dem lever med knappt några mänskligarättigheter :/. (Syftar mest på kvinnor).

Jag tycker absolut att Sverige ska stanna kvar i Afghanistan. Alla lallare som snackar om att "talibanerna" har kommit tillbaka osv vet inte vad de pratar om. Jämför Afghanistan för 10 år sedan med dagens Afghanistan, sen kan de öppna munnen igen.


   
SvaraCitera

Tycker det är okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag tycker absolut att Sverige ska stanna kvar i Afghanistan. Alla lallare som snackar om att "talibanerna" har kommit tillbaka osv vet inte vad de pratar om. Jämför Afghanistan för 10 år sedan med dagens Afghanistan, sen kan de öppna munnen igen

Hur såg det ut för 10 år sedan?

För som det är Nu.. kan inte tänka mig hur det kan vara värre än det som är nu faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir stolt som Svensk tycker jag när Svenska soldater är där och tex garanterar att flickor numera kan gå till skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda tiden Afghanistan fungerat var som degenererad arbetarstat o satellit åt Sovjetunionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Hur såg det ut för 10 år sedan?

Talibanerna styrde. Flickor fick inte gå i skolan. Kvinnor var tvungna att gå runt i Burka osv. Man fick inte köpa eller sälja vilka böcker man ville, bara som exempel.

Allt var helt enkelt 100gr värre än vad det är idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Talibanerna styrde. Flickor fick inte gå i skolan. Kvinnor var tvungna att gå runt i Burka osv.

Samma sak som idag ju.?

Chryseus:

Man fick inte köpa eller sälja vilka böcker man ville, bara som exempel.

Extremt :S.

Chryseus:

Allt var helt enkelt 100gr värre än vad det är idag.

Om det stämmer, hoppas då att om 10 år är det 100 x bättre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Samma sak som idag ju.?

Nej, verkligen inte.

Pepparkaksgubbe:

Om det stämmer, hoppas då att om 10 år är det 100 x bättre. [smile]

Det hoppas jag med. Och Sverige ska självklart vara med och hjälpa till att hindra talibanerna att få samma inflytande igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

För som det är Nu.. kan inte tänka mig hur det kan vara värre än det som är nu faktiskt.

Om du inte kan tänka dig något värre så är du ju blåst [zzz]


   
SvaraCitera

Självklart är det bra att vi är där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Om du inte kan tänka dig något värre så är du ju blåst

Hmmm hur kan det vara värre? Kanske jag som har dålig fantasi? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nej, verkligen inte.

Jag tycker det, Det är fortfarande som då men "mildare".
Flickor har idag en "möjlighet" i vissa delar av landet att kunna gå till skolan men samtidigt får dem inte av sina föräldrar, antigen för att de är rädda för talibanerna eller för att de är extremt religiösa. Talibanerna gör allt de kan för att flickor inte ska gå till skolan, så de häller syra på flickors ansikten för att ge en tydlig signal till andra att inte låta deras flickor gå till skolan för annars kommer samma sak hända dem.
Männen får slå, våldta och bästemma över sina fruar och familjer.
Mycket med våldtäkter där, även på män och pojkar.
Myndigheterna är korrupta.
Just nu pågår det tydligen också valfusk..
Osv.

Såg du bilderna från aftonbladet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Hmmm hur kan det vara värre? Kanske jag som har dålig fantasi?

ghetton under andra världskriget? koncentrationsläger? gulag?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

ghetton under andra världskriget? koncentrationsläger? gulag?

Öhm, Jag pratar om situationen i Afghanistan.[confused]


   
SvaraCitera