Aviseringar
Rensa alla

Aftonbladet


Ämnesstartare

Jag lagar och säljer väl vilken mat jag vill på min eventuella restaurang i framtiden? Ett mycket ogenomtänkt och dåligt förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Jag lagar och säljer väl vilken mat jag vill på min eventuella restaurang i framtiden? Ett mycket ogenomtänkt och dåligt förslag.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usel artikel, som förespråkar statlig kontroll av marknaden. Dvs, fascism och kommunism. Vill folk äta vegetariskt, så skall det vara frivilligt. Jag hatar vegetarisk kost och vägrar således äta skiten. Debattörerna bör för övrigt skippa hippie-stilen och motionera mer.

Köttkonsumtion, leder för övrigt inte till övervikt. Det är snabbmatkedjorna, som blandar in en massa fritering och dressing, som leder till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Jag hatar vegetarisk kost och vägrar således äta skiten.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Det är snabbmatkedjorna, som blandar in en massa fritering och dressing, som leder till det.

Precis. Ordentligt tillagat kött är jättebra mat.

JejeX:

Varför?

Smak? Alla gillar inte allt. Finns folk som inte gillar smaken/konsistensen av kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halvannanpanna:

?

Man väljer att tolka hur man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Smak? Alla gillar inte allt. Finns folk som inte gillar smaken/konsistensen av kött.

Det finns väldigt mycket olika vegetariska rätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ordentligt tillagat kött är jättebra mat.

delvis, och i lagom mängd. stora köttintag leder lätt till för högt kolesterol, t.ex.

men visst kan kött vara nyttigt.


   
SvaraCitera

jag håller inte riktigt med författarna men skolkök skulle må bra av att servera helvegitasikt ett par dagar i veckan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Varför?

Jag tycker att köttdelen av en rätt är pricken över i. Jag skulle exempelvis inte vilja äta en sallad, som inte innehåller skinka eller kyckling. Det blir bara en trist sallad, helt enkelt.

halvannanpanna:

delvis, och i lagom mängd. stora köttintag leder lätt till för högt kolesterol, t.ex.

Det är inte mycket som är nyttigt, i gigantiska mängder. Men man kan utan problem äta kött varje dag och i varje rätt, utan att det är onyttigt.

Jag tycker att alla former av tvång är störtlöjligt. Pappa staten skall inte gå in och lera sina småbarn (medborgarna) vad som är nyttigt eller inte.
Ska man då inte tvinga folk som jobbar kommunalt eller statligt, att jogga till jobbet två gånger i veckan, istället för att ta bilen? Steget till nazityskland blir inte långt. I ett modernt land, bör man väl ändå jobba för frihet istället för förtryck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att folk ständigt tror att förbud löser problem [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

ag tycker att köttdelen av en rätt är pricken över i. Jag skulle exempelvis inte vilja äta en sallad, som inte innehåller skinka eller kyckling. Det blir bara en trist sallad, helt enkelt.

Jaja, det sitter i huvudet alltså. Men okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lösningen sitter naturligtvis i teknik, inte i förbud. Förbud hör till 30-talet och alltså historiens soptipp. Vi kan lösa många problem genom att genmanipulera djur och deras foder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

[smile]

Helt ärligt, jag förstår inte poängen med det svaret alls? >:


   
SvaraCitera