Aviseringar
Rensa alla

Aftonbladet censurerar bort felaktigt citat av Jimmie på sin webb-tv


Ämnesstartare

Ja, vad ska man säga? Läs följande:

"Idag har Aftonbladet publicerat ett videoklipp på sin Webb-TV plats från tisdagens debatt i SVT:s-program ”Godmorgon Sverige”. Under programmet förklarade Jimmie Åkesson bakgrunden till den felaktiga citeringen. Dessa drygt tio relevanta sekunder redigerades dock bort från Aftonbladets publicering av den annars över tre minuter långa sammanfattning av Godmorgon Sverige."

"Godmorgon Sverige – Muslimer är vårt största utländska hot, skrev du Jimmie Åkesson. Hot mot vadå?"

CENSURERAT AV AFTONBLASKAN:

"Jimmie Åkesson – Jag skrev inte sådär, det var Aftonbladet som skrev det där och man tillskrev mig det som ett citat och det stämmer inte

Godmorgon Sverige – Ja, men andemeningen…

Jimmie Åkesson – Nej

Godmorgon Sverige – …i hela artikeln var ju den, det stämde väl...

Jimmie Åkesson – Nej

Godmorgon Sverige – ..väl överens med innehållet?

Jimmie Åkesson – Nej, det är det den inte gör och det är det som har lett in hela den här debatten på fel spår och

SLUT PÅ CENSUREN

Jimmie Åkesson - det jag vill påpeka i artikeln är att det svenska samhället succesivt håller på att anpassa sig efter islam

Godmorgon Sverige – Är det hotfullt på nått sätt då?

Jimmie Åkesson – Det är ju ett allvarligt hot menar jag, framför allt på lång sikt i takt med att den muslimska gruppen växer så blir det ju ett hot mot det svenska samhället.

Det intressanta med detta är också att det just var Aftonblaskans rubrik som var Centrum mot rasisms främsta anledning att fälla artikeln:

"Någonstans måste det finnas ett golv. Jag kommer därför att polisanmäla Aftonbladets publicering. Inte minst citatet ”Muslimerna är vårt största hot” borde kunna leda till en fällande dom mot tidningen."

Detta sade ordföranden Mariam. Rubriken som alltså hittades på av Aftonbladet och ledde in hela debatten på fel spår - precis som Aftonbladet och politikerna ville för att i vanlig ordning smutskasta SD och leva på fördomarna.


   
Citera

Döööö aftonhoran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

ledde in hela debatten på fel spår - precis som Aftonbladet och politikerna ville för att i vanlig ordning smutskasta SD och leva på fördomarna

Du kan ju inte förneka de citaten han faktiskt sa efter censuren.

rbb:

Jimmie Åkesson - det jag vill påpeka i artikeln är att det svenska samhället succesivt håller på att anpassa sig efter islam

rbb:

Jimmie Åkesson – Det är ju ett allvarligt hot menar jag, framför allt på lång sikt i takt med att den muslimska gruppen växer så blir det ju ett hot mot det svenska samhället.

Så vad är skillnaden med de åsikter som han säger och med det Aftonbladet skrev? Okej, de kanske skrev citatet med deras egna ord, han kanske aldrig sa att det är sveriges största utlänska hot- med de exakta orden. Men det är precis vad han säger om man läser mellan raderna.

Och Aftonbladet gör faktiskt dem en tjänst, de skriver om dem. Det tycker jag är fel, man borde inte ge ett parti som SD någon uppmärksamhet. Det är bara onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Men det är precis vad han säger om man läser mellan raderna.

Du är ju precis som Aftonhoran. Du ser det du vill se. Du bör också lyssna på HELA debatten för att första varför Jimmie sa så där. Återigen, han har ingenting emot individer och välkomnar folk från hela världen som kan anpassa sig till det svenska samhället. Det hot han ser är ett Sverige där vi tar allt mer hänsyn och anpassar oss själv efter dom som slår sig ner här, istället för tvärtom.


   
SvaraCitera

Var fick du detta ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

F.ö är det jävligt barnsligt att säga aftonhoran istället för bladet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Var fick du detta ifrån?

Internet. LOL. Nämen seriöst, det var någon random person som har kollat upp detta, och sedan såg jag själv på Godmorgon Sveriges program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Du är ju precis som Aftonhoran. Du ser det du vill se.

Ursäkta? [confused] Jimmie Åkesson säger rakt ut att muslimer är ett hot. Hur är det att jag "ser det jag vill se"? Människan visar sina och partiets rätta färger själv.

rbb:

Du bör också lyssna på HELA debatten för att första varför Jimmie sa så där.

Varför? Jag har inget intresse för de partiet.

rbb:

Återigen, han har ingenting emot individer och välkomnar folk från hela världen som kan anpassa sig till det svenska samhället. Det hot han ser är ett Sverige där vi tar allt mer hänsyn och anpassar oss själv efter dom som slår sig ner här, istället för tvärtom.

Isåfall borde hans parti satsa på integration istället för att stänga gränserna. Eller hur? Är du medveten om att Sverige behöver invandrare?


   
SvaraCitera

daisy:

Varför? Jag har inget intresse för de partiet.

Då ska du knappast öppna munnen om du vägrar se debatten.


   
SvaraCitera

Budolicious:

F.ö är det jävligt barnsligt att säga aftonhoran istället för bladet.

Förlåt mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ursäkta? [confused] Jimmie Åkesson säger rakt ut att muslimer är ett hot. Hur är det att jag "ser det jag vill se"? Människan visar sina och partiets rätta färger själv.

LOL. Vad han menar är att muslimer som inte kan anpassa sig till Sverige utan driver på sina egna, för oss ofta väldigt kontroverisiella kulturer, är ett hot. Du säger att Jimmie säger "muslimer är ett hot". Du ser inte hela bilden när du uttrycker dig så.

daisy:

Isåfall borde hans parti satsa på integration istället för att stänga gränserna. Eller hur? Är du medveten om att Sverige behöver invandrare?

Vi BEHÖVER invandrare? Ge mig en vettig förklaring till det tack.

Jag skulle snarare säg att vi är redo att ta emot flyktingar som har det förjävligt i sina hemländer MEN som är redo att anpassa sig dit dom kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Då ska du knappast öppna munnen om du vägrar se debatten.

Jag diskuterar inte debatten. Självklart har jag rätt att "öppna munnen" och diskutera om det som är relevant, alltså om att Aftonbladet har censuerat Sd. Eller har du problem med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

F.ö är det jävligt barnsligt att säga aftonhoran istället för bladet.

Barn har roligare än vuxna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erhm...

Aftonbladets rubrik:

”Muslimerna är vårt största utländska hot”

Citerat ur Jimmie Åkessons debattinlägg:

"Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."

Källa:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

Tack för mig.


   
SvaraCitera

daisy:

Jag diskuterar inte debatten. Självklart har jag rätt att "öppna munnen" och diskutera om det som är relevant, alltså om att Aftonbladet har censuerat Sd. Eller har du problem med det?

Tråden handlar just om debatten. Du förstår väl själv att du måste se allt material som ligger ute för att skapa en bild över ämnet?


   
SvaraCitera