Aviseringar
Rensa alla

Aftonbladet gräver upp 3 år gamla bilder och kallar det nyheter (meth)


Ämnesstartare

Om någon läste aftonbladet eller Metro idag kan ni se att de har letat upp några 3 år gamla arkiv bilder på metamfetamin beroende som ändrat sitt utseende. De har skrivit dessa artiklar med påstående om att de håller på att bli populärt med meth i Sverige.

Vem som helst som läser artikeln vet ju att de iögonfallande och till och med själva poängen med artikeln är att visa effekter av metamfetamin användande över tiden. De bilder de har valt att inkludera lyckades jag inte hitta datumstämplade (letade inte länge), dock lyckades jag hitta en youtube video från 2006 med samma bilder i sig.

Varför expressen skulle välja att kalla detta för en nyhet tyckte jag kändes fullständigt idiotiskt. Men, när vi leker med propaganda maskinen ska man veta att det alltid finns en anledning, som till exempel, en drogliberal (cannabis-liberal rättare sagt) artikel blir publicerad på newsmill.

Denna cannabis-liberala artikel lämnar motståndarna helt tallösa, de har ju inget att komma med förutom att byta ämne och prata om annat. Newsmills redaktörer väljer givetvis att bunta ihop detta med artiklar om ​heroin och ​prostitution av någon fullständigt idiotisk anledning.

Min poäng är alltså bara att påpeka hur det svenska media väljer att istället för att bemöta och ta upp en cannabis debatt ta och skrämma bort hela allt genom att bunta det tillsammans med knark och visa hur pass farligt knark är.
(Kan vi undvika en "legalisera knark" diskussion i denna tråd, är lite uttjatat och har inget med min poäng att göra)

"Dödsknarket" -Aftonbladet idag.
"Dödsknarke​t" -newsmill för en vecka sedan ungefär
"Faces of meth" -youtube video från 2006


   
Citera
Ämnesstartare

Det är roligt att de faktiskt använder uttrycket "dödsknark".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och ja, det är pinsamt alltihop. Hoppas att alla på jorden dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl bara för att båda substanserna är klassade som knark, precis som att öl och vin är båda klassade som alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en tjournalist frågade mig idag om jag ville vara med i aftonbladet.
han hade sett att jag hade skrivit i en tråd här på Um om att jag hade blivit misshandlad som barn, fan heller att jag tänker ställa up i deras falska tidning. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kanske var att det spred sig i sverige som var nyheten, inte själva bilderna[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aftonbladet. vad fan hade du förväntat dig att dom skulle skriva om riktiga nyheter eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera