Forumet - Agera mot deportationer! Manifestationer på lördag den 28:e mars!

Agera mot deportationer! Manifestationer på lördag den 28:e mars!

453 0 40
Den 28 mars tar vi gatorna tillbaka - med eller utan papper - staden tillhör alla! Runt om i världen - vid varje gräns som separerar rika och fattiga migranter - frihetsberövas och deporteras människor enbart för att de inte anses höra dit. Det rasistiska våldet är inget misstag. Det är inbyggt i den svenska lagen, det sker hela tiden och mitt ibland oss. Det räcker nu.

Vi lever här tillsammans och vi vägrar gå med på att människor utan svenskt medborgarskap ständigt tvingas leva i rädsla för att fängslas och deporteras. mera info på www.aktionmotdeportion.se.

Kampanjen Aktion mot deportation bjuder in till demonstration/manifestation.

Stockholm: Samling Mynttorget - Medborgarplatsen 14.00
Malmö: Samling Möllevångstorget 16.00
Norrköping: Samling klockan 14.00 - Hörsalsparken 14.00

Sprid och slut upp!

Spana också in:

salem08:

Vi lever här tillsammans och vi vägrar gå med på att människor utan svenskt medborgarskap ständigt tvingas leva i rädsla för att fängslas och deporteras.

Ja tänk hur det hade gått för Noa om han hade lastat sin Ark med för många djur, då hade den sjunkit ;>

Vänstervridna såskoppar utan minsta anstymelse till realitycheck.
Tragiska människor som deltar på sådant. Ingen i Sverige, vilka lever här med medborgarskap, känner befogad rädsla då inga sådan personer utvisas.

Sverige har för övrigt världens mest invandringsliberala lagar vilket är något att fundera på, snararare än om någon som är här olagligt skickas hem. Massinvandringen har skadat Sverige enormt.
salem08:

- Stopp av alla deportationer.
- Frigivning av alla människor som sitter inlåsta i förvar.

Inga avvisningar? Frigivning av alla fängslade brottslingar? Är det anarki du vill ha?

God Konsument:

Så man ska bara bry sig om sig själv alltså? Jag känner en jävla rädsla för att vänner till mig ska kunna deporteras.

Att en människa är en god vän är inget argument för att låta den bryta mot regler och lagar.
Anklever:

Att en människa är en god vän är inget argument för att låta den bryta mot regler och lagar.

Att en människa bryter mot orättvisa regler och lagar är inget argument för att skicka hem personen till en krigszon eller en situation som på annat sätt är hotfulla mot denna. Det finns inget argument som rättfärdigar det förtryck och frihetsinskränkande något sådant innebär.
Junpei:

Jo, det är ett väldigt bra argument, om inte folk sköter sig vad fan ska dom här att göra då?

Jag sköter mig nog inte enligt dig och jag är född i Sverige? Men mig verkar ni inte vilja deportera?

Och varför ska man vara snäll och lyda, ska man inte protestera när något är fel enligt dig? Då hade vi varit kvar i det feodala samhället fortfarande. Nej tack.