Aviseringar
Rensa alla

Agera mot deportationer! Manifestationer på lördag den 28:e mars!


Ämnesstartare

steffi:

Ingen i Sverige, vilka lever här med medborgarskap, känner befogad rädsla då inga sådan personer utvisas.

Så man ska bara bry sig om sig själv alltså? Jag känner en jävla rädsla för att vänner till mig ska kunna deporteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem08:

- Stopp av alla deportationer.
- Frigivning av alla människor som sitter inlåsta i förvar.

Inga avvisningar? Frigivning av alla fängslade brottslingar? Är det anarki du vill ha?

God Konsument:

Så man ska bara bry sig om sig själv alltså? Jag känner en jävla rädsla för att vänner till mig ska kunna deporteras.

Att en människa är en god vän är inget argument för att låta den bryta mot regler och lagar.


   
SvaraCitera

Dödsstraff på AFA-fittor plx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Att en människa är en god vän är inget argument för att låta den bryta mot regler och lagar.

Att en människa bryter mot orättvisa regler och lagar är inget argument för att skicka hem personen till en krigszon eller en situation som på annat sätt är hotfulla mot denna. Det finns inget argument som rättfärdigar det förtryck och frihetsinskränkande något sådant innebär.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Att en människa bryter mot orättvisa regler och lagar är inget argument för att skicka hem personen

Jo, det är ett väldigt bra argument, om inte folk sköter sig vad fan ska dom här att göra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Junpei:

Jo, det är ett väldigt bra argument, om inte folk sköter sig vad fan ska dom här att göra då?

Jag sköter mig nog inte enligt dig och jag är född i Sverige? Men mig verkar ni inte vilja deportera?

Och varför ska man vara snäll och lyda, ska man inte protestera när något är fel enligt dig? Då hade vi varit kvar i det feodala samhället fortfarande. Nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Jag sköter mig nog inte enligt dig och jag är född i Sverige? Men mig verkar ni inte vilja deportera?

Begår du ett brott bör du placeras i ett svenskt fängelse, istället för att vi ska dumpa Sveriges problem i andra länder. Om man nu flyr från krig och kaos i sitt hemland borde vi åtminstone kunna kräva att man sköter sig och håller sig inom lagens ramar, något som är väldigt enkelt.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Och varför ska man vara snäll och lyda, ska man inte protestera när något är fel enligt dig? Då hade vi varit kvar i det feodala samhället fortfarande. Nej tack.

Fast du anser väl att bara de med de "rätta åsikterna" får demonstrera, diskutera eller alls visa dem öppet, resterande pack tvångsmigreras till Danmark. [no-no]


   
SvaraCitera

Bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Om man nu flyr från krig och kaos i sitt hemland borde vi åtminstone kunna kräva att man sköter sig och håller sig inom lagens ramar, något som är väldigt enkelt.

Finns ingen logisk anledning till att lyda lagen om lagen är orättvist uppbyggd. Hade folk aldrig protesterat via civil olydnad och utomparlamentariska metoder så hade samhället aldrig utvecklats. Men du kanske hade trivts i en feodal diktatur?

Homunculi:

Fast du anser väl att bara de med de "rätta åsikterna" får demonstrera, diskutera eller alls visa dem öppet, resterande pack tvångsmigreras till Danmark. [no-no]

Folk får demonstrera hur mycket de vill men de får även tåla motdemonstranter som tycker deras åsikter är förjävliga.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Folk får demonstrera hur mycket de vill men de får även tåla motdemonstranter som tycker deras åsikter är förjävliga.

Inklusive eller exklusive våld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Inklusive eller exklusive våld?

Beror helt på situationen. Jag ser inget fel i att vi här i Lund jagar ut nazisterna den 30e, de vill inskränka på människors frihet enormt mycket och centralisera all makt till en elit. Hade de fått bestämma hade sånna som jag misshandlats eller avrättats på fläcken, vilket de också gör i många fall. Att jag och andra då väljer att slå tillbaka är ganska självklart.

Sen kan man inte heller värdera alla ideologier objektivt som likvärdiga eftersom objektivitet inte existerar. Jag skulle aldrig kunna se en ideologi som går ut på förtryck som likvärdig med en som går ut på ultimat frihet för varje individ.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Folk får demonstrera hur mycket de vill men de får även tåla motdemonstranter som tycker deras åsikter är förjävliga.

Då du verkar vara anarkist så är det ju jävligt svårt att ta dig på allvar, värre ideologi får man leta efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Junpei:

Då du verkar vara ett troll så är det ju jävligt svårt att ta dig på allvar, värre idiot får man leta efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Finns ingen logisk anledning till att lyda lagen om lagen är orättvist uppbyggd.

Inte alls, men då blir ju genast frågan om lagen i Sverige är orättvist uppbyggd. Det är ju vi, folket, som stiftat dessa lagar, och då majoriteten väljer att inte protestera ute på gatorna tror jag att vi har ett relativt bra system.


   
SvaraCitera