Aviseringar
Rensa alla

Agerar Carina Höglund rätt ang. mordet på Engla?


Ämnesstartare

Carina Höglund har ju gråtit ut i media var och varannan månad. Det känns som att hon försöker att tjäna pengar på att sin dotter dog.

Vad anser ni om att hon stämde staten?
Visst är jag inget fan av den nuvarande svenska staten och polisen, men med hennes resonemang kan ju alla brottsoffers nära och kära stämma staten.

Tipsen polisen hade fått om Pernillamordet - existerar de ens?
Och även om Anders Eklund hade dömts då skulle han ju ändå vara ute 2008 med tanke på våra låga straff man får för höga brott.

Hon satte upp ett bankkonto så att man kunde sätta in pengar på det. [rolleyes]
Så mitt svar är självklart

ZHUCHENG-SHANDONG:

Nej, hon vill tjäna pengar på mordet! (Du röstade på detta alternativ)


   
Citera
Ämnesetiketter

aa hon leja säkert Eklund själv för mordet.

Nä, men jag tror inte alls på att det.. Måste vara för jävligt det hon varit med om.. och detta är hennes sätt att försöka hantera det.. jag skulle dödat honom.. jag skulle brutit mig in och stampat sönder hans huvud.. Hennes sätt är lite mer civiliserat bara


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Ja, staten är skyldig för Englamordet (Du röstade på detta alternativ)

Tvekar på att pengar kommer göra henne någon nytta though, mycket lutar åt att droger kommer vara en stor del utav hennes vardag..


   
SvaraCitera

tror hon e förvirrad o har ej bearbetat sorgen från dotterns död

hon mår kanske bättre av all uppnärksamhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hon behöver pengar för att bearbeta sorgen är väldigt svinigt om du frågar mig.

S3ON:

Tvekar på att pengar kommer göra henne någon nytta though, mycket lutar åt att droger kommer vara en stor del utav hennes vardag..

Jag bara undrar, varför tycker du att staten ska stå tillsvars?


   
SvaraCitera
mynona

Hon har råkat ut för ett svårt trauma som hon bearbetar på ett ohanterligt och okonstruktivt vis, och den metod hon valt fungerar inte. Hon måste gå vidare med sitt liv. Men jag tror knappast att hon vill ha pengar.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Nej, hon vill tjäna pengar på mordet! (Du röstade på detta alternativ)

vet inte, jag läste inte texten


   
SvaraCitera

hennes vendetta mot staten känns som inget annat än en felaktig tro på en väg vidare.


   
SvaraCitera

Fallet Engla har hanterats så jävla illa av alla parter. Polisen fuckar upp, Carina Höglund säljer sig till vem som helst, medierna har bara förtjänsterna i åttanke.


   
SvaraCitera

Snacka om att skriva en ledande fråga...

ZHUCHENG-SHANDONG:

Ja - övrigt (skriv varför) (Du röstade på detta alternativ)

Ja, jag tycker att staten bör skärpa sig! Allt som ser till att staten skärper sig (i detta fall skadestånd) är positivt.

P.S. Personligen hade jag velat se Eklund avrättad.


   
SvaraCitera
Lounge

gräsligt att förvänta sig något av en uppenbart sörjande mamma

e som atr ngn i din närhet skulle dö och betygsätta hur korrekt ditt handlande är 5 år senare


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Nej - övrigt (skriv varför) (Du röstade på detta alternativ)

Hon är sörjande och knappast rationell. Vill förmodligen att världen ska erkänna värdet hos hennes dotter och inte bara betrakta henne som ännu ett ansiktslöst offer.


   
SvaraCitera

vet inte


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

varför tycker du att staten ska stå tillsvars?

Det borde ligga i deras ansvar att se till så att sådana människor inte går på fria gator.. [sad]


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Övrigt (Du röstade på detta alternativ)

Förståeligt att man blir lite knepig i huvudet av en sådan situation, dalarnas polisväsende är en avdelning felprioriterande mähän - ja. Men samtidigt så känns det ju som att hon drivs lite av uppmärksamhet eller vad det nu är.


   
SvaraCitera