Aviseringar
Rensa alla

Aggressionsproblem


Ämnesstartare

Finns det någon här som har en relation med någon som har aggressionsproblem? Skulle vilja prata..


   
Citera

Min lillebror har de.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:
Min lillebror har de. 

Vet du orsaken?


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Vet du orsaken?

Nae han har alltid haft de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Nae han har alltid haft de.

Ja okej, men hur känns det? Hur påverkar det omgivningen? om man får fråga


   
SvaraCitera

sommargåvan:
Finns det någon här som har en relation med någon som har aggressionsproblem? Skulle vilja prata..

alla i min släkt är aggresiva, jag också. men vi slåss inte. vi skriker, pratar högt och kastar saker.


   
SvaraCitera

Det känns som aggresionsproblem betyder "idiot som blir förbannad för skit saker" jävligt dum grej att förfina.


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Ja okej, men hur känns det? Hur påverkar det omgivningen? om man får fråga

Jag skulle väll säga att man tänker en extra gång innan man säger något speciellt till honom. Stör honom inte i onödan och så. Men annars så är de väl inte så mycket mer direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
Det känns som aggresionsproblem betyder "idiot som blir förbannad för skit saker" jävligt dum grej att förfina.

Tycker du att "aggressionsproblem" är ett förfinat ord? Vad skulle det annars heta?

materialarn:

Jag skulle väll säga att man tänker en extra gång innan man säger något speciellt till honom. Stör honom inte i onödan och så. Men annars så är de väl inte så mycket mer direkt.

Ja, jag förstår! Blir att man anpassar sig lite och tänker "hur kommer han reagera om jag gör eller säger såhär?".


   
SvaraCitera

sommargåvan:
Ja, jag förstår! Blir att man anpassar sig lite och tänker "hur kommer han reagera om jag gör eller säger såhär?".

Ja men precis :p


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Tycker du att "aggressionsproblem" är ett förfinat ord? Vad skulle det annars heta?

Det låter som att någon inte är arg som alla andra. Att han inte kan dömas som alla andra för det är ett problem han har. En ursäkt för ett visst beteende. Det borde inte ha ett ord, nån som blir arg ofta. Blir just arg ofta, o inget mer. Han har inga speciella problem, han e bara dum i huvudet som inte kan hantera det.

Nånting du inte borde acceptera, fast jag förstår att det kan vara svårt att bemöta. Han ska fan anpassa sig, inte du.


   
SvaraCitera

Har han sökt hjälp för sin ilska? Asså det e ju faktiskt ett måste... Annars skadar han både dig och sig själv psykiskt...sen kanske även fysiskt? Det finns hjälp


   
SvaraCitera

Bodde först ihop med en person med grav adhd, dock har jag svårt att se skillnad på vad som varit adhd eller andra diagnoser personen hade (en person som nästintill alltid är arg) 🙁 Har även bott ihop med och varit bästa vän med en annan som också har adhd, vilket kunde resultera i "aggressionsproblem" ibland. 

vet inte om jag kan hjälpa dig, men om du vill så kan du slänga iväg ett pm så kan jag se om mina tankar, erfarenheter och liknande kanske kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Det låter som att någon inte är arg som alla andra. Att han inte kan dömas som alla andra för det är ett problem han har. En ursäkt för ett visst beteende. Det borde inte ha ett ord, nån som blir arg ofta. Blir just arg ofta, o inget mer. Han har inga speciella problem, han e bara dum i huvudet som inte kan hantera det.

Men det är ju ändå ett problem. Att man blir överdrivet arg för något.. Men förstår hur du tänker.

Angelize:
Har han sökt hjälp för sin ilska? Asså det e ju faktiskt ett måste... Annars skadar han både dig och sig själv psykiskt...sen kanske även fysiskt? Det finns hjälp

Nej det har han inte. Vad för hjälp kan man få? Finns det speciella organisationer för just aggressionsproblem?

FruLiten: vet inte om jag kan hjälpa dig, men om du vill så kan du slänga iväg ett pm så kan jag se om mina tankar, erfarenheter och liknande kanske kan hjälpa dig.

Jättegärna!!


   
SvaraCitera

jag kan erkänna att jag kan brusa upp mig på det allra onödigaste tex mitt täcke knöla till sig så jag blev så förbannad så jag skrek och kasta in den i väggen beror säkert på en svår uppväxt mycket mobbning utnyttjad bråk i hemmet 


   
SvaraCitera