Aviseringar
Rensa alla

ahapp


Ämnesstartare

Efter min tredje dag som löneslav sätter min chef upp mig på 7h och 45 minuter på schemat, men ber mig att komma dit en kvart tidigare för att hinna med att räkna kassan. Värt att anmärka är att jag kört exakt samma pass förut men att jag då jobbat 8h-pass, eftersom att räkna kassan är det man gör den första kvarten.

Jag är lite förbannad, men vet inte riktigt hur jag ska hantera det hela heller. Funderar att sätta mig ner och snacka med honom om han ber mig göra detta en gång till. 


   
Citera
Ämnesstartare

här hatar vi alltså chefer om ni inte fattade det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar min chef, no hate 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han vill alltså att du ska jobba en kvart gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blasta hen så kske du får en ny bättre chef 

win win


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Han vill alltså att du ska jobba en kvart gratis?


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Chefen leder och fördelar.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Världens mest obehagliga mening.


   
SvaraCitera

döda din chef


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
döda din chef

"Det finns en snara för varje chef"

nerrå, vette fan om det är så genomtänkt som det verkar från hans håll, men känner att det är motsägelsefullt att be sina arbetare att jobba gratis och samtidigt ha "arbetsglädje" som ett lönekriterium. Jag känner mig inte så jävla glad nu i alla fall.

PS det är Unionen som förhandlat fram kollektivavtalet så det skulle inte förvåna mig om det finns en paragraf som tillåter arbetsledningen att torrknulla mig i röven.


   
SvaraCitera

Gallimatias: Unionen

Jag beklagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag beklagar.

Inte jag, om jag går med kanske jag kan få vinna en Ipad och en rundvandring på Svenskt Näringsliv eller något.


   
SvaraCitera

Gallimatias:

Inte jag, om jag går med kanske jag kan få vinna en Ipad och en rundvandring på Svenskt Näringsliv eller något.

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

?? haha vilket mongo 


   
SvaraCitera