Aviseringar
Rensa alla

Airsoft team i Göteborg söker medlemmar för ny skyttegrupp!


Ämnesstartare

Image

Playboyz är idag ett 12 man starkt airsoft team med egen spelmark, klubblokal och vapen-verkstad.
Vi söker dig som är intresserad, samt är villig att lägga ner tid på din hobby!
Vsaf spel anordnas på Kode maskin med jämna mellanrum och med väldigt många nöjda spelare!

Se feedback i trådarna som länkas nedan:

Länkar borttagna/Mod

Youtube video från spel vid Kodemaskin!

Lite information om vår spelmark!
Vår spelmark är på 58hektar!
Vi har flera ”tactical locations”, med värn, simulerade pansar skytte värn, baser och spawnpoints! (se karta nedan)
Vi kommer också fortsätta bygga ut/förädla vår spelmark under kommande månader, så om du är intresserad av att hjälpa till med detta är det helt klart ett plus i kanten vid en ansökan!

[size=150]Karta över marken![/size]

Image

Här är också några bilder från teamets hemsida!

Image

Militära erfarenheter!
Som sagt, militära erfarenheter är ju självklart eftertraktat inom airsoft, i Playboyz så har vi redan flera medlemmar som tjänstgör inom hemvärnets insats plutoner!
Vi har även andra som nyligen gjort lumpen, och kan undervisa i militära förfaranden för att på så sätt förhöja vår stridsduglighet och förhoppningsvis komma segrande ur striden!

Så om du själv saknar militär utbildning så lär vi upp dig!
Det är alltså absolut ingen måste att gjort lumpen!
Det vi i Playboyz värderar allra högst är att du är motiverad, är delaktig i föreningen, vill lära dig nya saker och är delaktig i de spel som Playboyz spelar och arrangerar! Även nybörjare inom airsoft är hjärtligt välkomna att gå med!
Vi hjälper den som är ny att komma igång med råd, hjälp och vapen-meck!

Åldersgränsen är 18år inga undantag!

Om du känner att Playboyz airsoftförening är något för dig, tveka inte! Skicka ett PM till D.Andersen eller gå in på vår hemsida på

Länk borttagen/Mod


   
Citera
Ämnesstartare

men lol kärringar, man kör väl med riktig ammo om man är man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstruktivt svar, om du inte har något bättre att komma med är du välkommen att hålla käften.

Detta är en spel/lek/sport, och det är inte bara massa vapen tokiga möpar som spelar. det är planeringen, lagarbetet och adrenalin som lockar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bor på fel sida landet[n]


   
SvaraCitera

Hur "dör" man? Har alltid undrat det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport:

Konstruktivt svar, om du inte har något bättre att komma med är du välkommen att hålla käften.

gör lumpen o stanna kvar i miltären om du får nån kick av det där [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har redan gjort lumpen, visst är erfarenheterna från lumpen till nytta, men det är knappast samma grejj.

Detta är ett spel, lumpen är träning inför skarp strid, vilket inte är något vidare.

Redrum:

Hur "dör" man? Har alltid undrat det...

Alla träffar är en "kill", och då kan du antingen vänta 30min och hoppas på att en medic hittar dig, (då kan han ge dig ett första förband) eller så går du tillbaks till "safezone" och vänta på nästa "spawn" som oftast infaller varje hel eller halv timme.

När du blir träffad kommer du känna eller höra det väl, när du är träffad skriker du "hit" eller "träff" och sätter en röd trasa på huvudet för att andra ska se att du är ute ur spelet, (så slipper du bli sönderpepprad när du ska gå till safezone)

Det finns regler för allt.

Detta är alltså en sport/lek för barnsliga vuxna (som jag), om du känner att du är inresserad gå in på www.vsaf.se eller www.playboyz.info

Annars kan ni skriva pm till mig så förklarar jag vidare.

Mvh Sport


   
SvaraCitera

Låter kul ;o Men jag är bara 16 och bor rätt långt bort från Göteborg [cry]


   
SvaraCitera

Sport:

När du blir träffad kommer du känna eller höra det väl, när du är träffad skriker du "hit" eller "träff" och sätter en röd trasa på huvudet för att andra ska se att du är ute ur spelet, (så slipper du bli sönderpepprad när du ska gå till safezone)

Aha! Så det var därför nåra sprang runt med röda trasor [crazy] Men är alla verkligen så ärliga att de erkänner att de är döda? Eller har jag för låga förväntningar på mänskligheten? Tack så mycket iaf för att du förklarade [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det var inte vårt team på videon, [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade gärna varit med om jag varit två år äldre och bott i Göteborg. :<

Men i vilket fall, kan ni rekommendera några hemsidor man kan beställa hem bra nybörjarvapen för bra pris?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport:

Jag har redan gjort lumpen, visst är erfarenheterna från lumpen till nytta, men det är knappast samma grejj.

vad gjorde du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Närskydd, men det är också sista frågan jag kommer svara på såvida du inte ställer något som handlar om airsoft.

Om du har fler frågor om närskydd hänvisar jag till www.google.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Hade gärna varit med om jag varit två år äldre och bott i Göteborg. :<

Men i vilket fall, kan ni rekommendera några hemsidor man kan beställa hem bra nybörjarvapen för bra pris?

Tyvärr är det 18års gräns på airsoft i stort sett i hela världen, inte så mycket för att 16åringar inte kan hantera ett vapen i ett spel utan mer för att dom är så lika riktiga vapen och polisen kan med lätthet misstolka vapnet som ett riktigt, då kommer dom dra skarpt och måhända också skjuta skarpt vilket skulle vara ännu mer av en tragidi om det hände med en minderårig.

I vilket fall som hellst så är det lagligt för dig att använda softairguns om du har en person som är över 20år med dig när du skjuter, min tolkning är alltså att du får spela i mindre privata spel om du har med dig en person som är över 20år, (som kommer ansvara för dina handlingar) alltså bör han stanna relativt nära och ha översikt hela tiden.

Fråga dina föreldrar om dom är villiga att vara med dig, det är alltid ytterst dina föreldrars ansvar att se till så att lagen följs eller inte.

Om du är intresserad av kolla på vapnen, och kanske skaffa dig en uppfattning om hurivida vapnen är bra, dåliga vilka som är värt att köpa så råder jag dig att gå in på www.airsoftsverige.com och leta dig fram till återförsäljare, där står det om dom utländska, inhämska vapen återförsäljarna + länkar till dom.
Det står också en massa länkar till olika gear återförsäljare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste man ha "automatvapen" om man ska vara med er? Kan man inte likagärna bara ha en pistol?

Med tanke på att alla träffar är en kill är det ju mycket lättare att röra sig med en pistol än med ett automatvapen och antalet skott man pungar ut spelar ju ingen roll.


   
SvaraCitera