Aviseringar
Rensa alla

Airsoft team i Göteborg söker medlemmar för ny skyttegrupp!


Ämnesstartare

är med om vi bildar en revolutionär stadsgerilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Måste man ha "automatvapen" om man ska vara med er? Kan man inte likagärna bara ha en pistol?

Med tanke på att alla träffar är en kill är det ju mycket lättare att röra sig med en pistol än med ett automatvapen och antalet skott man pungar ut spelar ju ingen roll.

Tja, rent teoretiskt så skulle det ju funka, men du skulle förmodligen inte ha en chans, då det finns support vapen som "pungar" ut flera 100 skott i minuten, som har en effektradie på 50m, sedan finns det snipers som skjuter på det dubbla.

Det är helt klart mycket bättre med en AEG, (Automatic Electric Gun), det finns billiga AEGer som är mycket prisvärda, se "kinakloner" vars kvalitee motsvarar dom riktiga och ibland tillockmed överträffar orginalen.

Så om du vill börja i airsoft och behöver ett vapen så får du nog räkna med att lägga ut iallfall 1.500kr för en bra kinaklon.

Då har du ett bra vapen, sedan kanske du vill ha magasin osv, kanske en stidsvest. du kan få tag på magasin till en AEG för ca 100-200kr styck en hyffsad stridsvest i budgetvariant kostar väl ca 500kr.

Sedan kan man beställa vapen och utrustning från utlandet, då blir det billigare men det tar längre tid att få hem dom, och en eventuell reklamation kommer bli mer omständig.

Men för att du överhuvudtaget ska ha en chans i ett spel behöver du en AEG, eller liknande. nybörjar kläder kan de flesta hitta i garderoben hemma, det ända som krävs är att dom är matta och eller mörka i färgerna samt är stryktåliga.

Sedan är ju godkännda skyddsglasögon ett måste vid ALLA spel!
Dom ska minst klara 130m/s från pointblank imo.

Man kan ju också bli medlem på www.airsoftsverige.com och läsa topicen "köp och sälj" sedan bli medlem i sverok så kommer du kunna kolla "köp och sälj" avdelningen och köpa ett bra nybörjar gear billigt därifrån.

Kunskap finns både hos oss på Playboyz, på Vsaf forumet och Airsoftsverige.

Det finns även en hel del tjejer som håller på med airsoft, (en minoritet helt klart) men ett par finns det allt, så om du är tjej och vill springa omkring i skogen och panga så är ni också välkomna!


   
SvaraCitera

kan man spela med er och man har en vuxen med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

gör lumpen o stanna kvar i miltären om du får nån kick av det där

har god lust att anmäla dit till mod/admin. det enda du gör i alla trådar jag har kollat är att dryga dig och irritera folk.

ärligt, skärp dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krille66690:

har god lust att anmäla dit till mod/admin. det enda du gör i alla trådar jag har kollat är att dryga dig och irritera folk.

okej, vänta här, ska bara gå o låtsas bry mig om din åsikt, brb

seriöst, nyreggade idiot, om du tkr det jag sagt borde anmälas så har jag gjort säkert 50-tal värre kommentarer utan att blivit anmäld (har fått tre varningar på det här accet och vet inte hur många på min förra; martin312), grejjen är att jag får varningar men aldrig blir avstängd. du är seriöst helt jävla dum i huvet, om du älskar krig kan jag köra upp en k-pist i din röv, sånt gillar du antar jag. så visst, anmäl mig, å andra sidan så älskar många mitt pigga initiativ. men visst, vill du varna mig så kan jag skriva lite saker åt dig som är faktiskt värda en anmälning:

ditt jävla fula nyreggade freak, gå o dö för det är vad du är värd. seriöst, hatar dig, så jävla äcklig är du.

så, nu har du nått som faktiskt blir värt att anmäla tönt.

puss puss[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport:

Playboyz

[bigsmile][bigsmile]
dvs ett gäng bögar som skjuter med låtsats ammo i skogen[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

är med om vi bildar en revolutionär stadsgerilla.

kalleelakk:

kan man spela med er och man har en vuxen med?

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

okaaajXD vad ska de betyda ett ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalleelakk:

okaaajXD vad ska de betyda ett ja?

gillade din kommentar [smile]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

gillade din kommentar [smile]

vadå då?
fin ägning btwXD "okej, vänta här, ska bara gå o låtsas bry mig om din åsikt, brb"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalleelakk:

vadå då?

rolig =)


   
SvaraCitera

^^ najs då, tack, men vadå du håller på med airsoft elle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalleelakk:

men vadå du håller på med airsoft elle?

näh, så jävla bögigt, massa killar springer runt i en skog med plastvapen! [mad]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

näh, så jävla bögigt, massa killar springer runt i en skog med plastvapen!

och tjejer, btw är de ganska kul, du borde testa^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kalleelakk:

och tjejer, btw är de ganska kul, du borde testa^^

vaddå, kör man som riktigt krig?, springer runt o våldtar kvinnorna? [shake]


   
SvaraCitera