Aviseringar
Rensa alla

åka tåg


Ämnesstartare

någon som vet om det finns möjlighet att ladda sin telefon när man åker med SJ tåg?
alltså med vanlig laddare.

förbereder mig på att åka långresa med tåg och kom på mig själv med att mobilbatteriet ALDRIG kommer räcka hella resan. [wink]


   
Citera
Ämnesetiketter

kan du väl menar finns väl riktiga eluttag :SS


   
SvaraCitera

mm brukar finnas eluttag vid din sittplats osv.


   
SvaraCitera

finns på de flesta tåg eluttag vid varje stol så ja


   
SvaraCitera

ja det ska finnas eluttag annars kan du ju låna någon grannes


   
SvaraCitera

Alla tåg har dock inte eluttag [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

X2000 har och Intercity har det har jag för mig. De är ju ändå de vanligaste tågen. 😛 har aldrig åkt med X31 så där vet jag ej, men X40 har också eluttag.


   
SvaraCitera

Har åkt massa tåg, och enbart X2000 och ett Krösatåg har haft. Har aldrig funnits eluttag när jag åkt Intercity vad jag kan minnas. [tard]


   
SvaraCitera

Dålig batteritid eller? Varför inte ladda innan eller när du kommer fram?


   
SvaraCitera

Borgeus:

Intercity

Rafflesia:

Har aldrig funnits eluttag när jag åkt Intercity vad jag kan minnas.

kan inte heller minnas det [no-no] Ska kolla nästa gång jag åker tåg, hm. Jag använder inte eluttagen så värst ofta, så de kanske bara sitter lite dolt [crazy]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Ska kolla nästa gång jag åker tåg, hm. Jag använder inte eluttagen så värst ofta, så de kanske bara sitter lite dolt [crazy]

Åkte tåg i slutet av juni, kollade extra noga efter eluttag, men hittade inget. [sad] Men du kan ju kolla ändå. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

kan inte heller minnas det [no-no] Ska kolla nästa gång jag åker tåg, hm. Jag använder inte eluttagen så värst ofta, så de kanske bara sitter lite dolt [crazy]

Dem finns, vet jag. Hur många eller om det bara är vissa vagnar eller något sådant vet jag ej. Dem sitter dock i taket.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Dem sitter dock i taket.

Nej, då finns det verkligen inte i alla tåg/vagnar. I obokade vagnar finns det garanterat inte [no-no] Har åkt bokat utan att få eluttag med [no-no]
Kanske beror på hur gammalt tåget är osv eller något.

Minns inte när jag åkte med SJ och hade eluttag senast (om man räknar bort x2000) och jag har ändå pendlat mellan Gbg - Sandviken i ett år i både bokad och obokad vagn [no-no] Om jag skulle ha missat uttag så skulle de ha suttit mellan sätena, som de gör på X2000. [no-no]

Du borde åka tåg och ta kort på de där eluttagen [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Nej, då finns det verkligen inte i alla tåg/vagnar. I obokade vagnar finns det garanterat inte [no-no] Har åkt bokat utan att få eluttag med [no-no]

och jag har åkt Trollhättan - Göteborg med Intercity och har fått med eluttag. [blush][cool]

Inte Gugge:

Du borde åka tåg och ta kort på de där eluttagen [blush]

I should do it! Betalar du biljetten?


   
SvaraCitera

Borgeus:

och jag har åkt Trollhättan - Göteborg med Intercity och har fått med eluttag.

Fast är inte det sådana där nyare tåg, sådana som går mellan Uddevalla-Gbg? [no-no] För de är ju nya och har eluttag och räknas således inte, för det finns flest gamla tåg.

Borgeus:

I should do it! Betalar du biljetten?

Nöj. Du får raida? [no-no]


   
SvaraCitera