Aviseringar
Rensa alla

Åker till London - restips?


time
 time
Ämnesstartare

TJA! Om cirka en vecka åker jag till London med mamma och lillebrodern och är därför sjukt sugen på att veta vad jag ska hitta på. Vi kommer vara där mellan den 15e och 18e. Jag vet att det är många här på forumet som besökt staden, därför undrar jag vad ni kan tänkas ha för tips på vad jag inte får missa! 

1280px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.pn

Vet att vi redan planerat in ett besök till London Zoo och Madame Tussauds (och så ska jag shoppa på Primark tills plånboken ger ifrån sig eko) men det vore kul med fler grejer! Naturligtvis får ni en bild på mig med en Buckingham Palace-vakt när jag kommer hem också (om flyget inte kraschar uhuhu)

Kommer inte direkt vara en klubbhelg eftersom jag är med min mor och min minderårige bror men alla tips på bra afternoon tea-ställen, restauranger, allmänt coola grejer. TIPSA MIG! Hjärta


   
Citera

Highbury 


   
SvaraCitera

Skoja


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Highbury 

😀

Ska sno Arsenes jacka och ta hem den åt dig. Det kan bli vår nya snugglefilt.


   
SvaraCitera

time:

😀

Ska sno Arsenes jacka och ta hem den åt dig. Det kan bli vår nya snugglefilt.

Hjärta


   
SvaraCitera
mynona

Towern! Vet inte hur intresserad du är av historia förstås, men jag skulle ha besökt Towern! Jag har aldrig varit där själv, men det finns så många historiska sevärdheter


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

mynona:
Towern! Vet inte hur intresserad du är av historia förstås, men jag skulle ha besökt Towern! Det finns många historiska sevärdheter

Naturligtvis är den på listan, men det är ett sådant typiskt turistställe att besöka att jag tog för givet att alla skulle förstå att jag efterlyste något mer än det vanliga. Rodnar


   
SvaraCitera
mynona

time:

Naturligtvis är den på listan, men det är ett sådant typiskt turistställe att besöka att jag tog för givet att alla skulle förstå att jag efterlyste något mer än det vanliga. Rodnar

AhRodnar Kan försöka tänka efter, men har tyvärr aldrig varit där själv


   
SvaraCitera
reben

ska till london imorgon 😎


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

reben:
ska till london imorgon 😎

Åh vad kul! Vad ska du göra? (ps hitta ett bra afternoon tea-ställe åt mig tack på förhand du får en klubba av mig i så fall) 


   
SvaraCitera
reben

time:

Åh vad kul! Vad ska du göra? (ps hitta ett bra afternoon tea-ställe åt mig tack på förhand du får en klubba av mig i så fall) 

ska åka med mpthvs familj. har personligen inga som helst planer hänger ba på, vill nog mest chilla o "va i london". samt kul med ngt museum o så kanske. vet vi ska på musikal iaf hehe. o äta afternoon tea nån dag så e de bra lovar jag att tipsa :---)


   
SvaraCitera
reben

har asså inga tips tänkte bara va skrytig


   
SvaraCitera

!!!!!!!!!!!!! ÄR SÅ AVUNDSJUK PÅ DIG

Borough Market är asnice om man älskar mat, hehe. Cool och nice matmarknad
Camden
National Gallery, Tate Modern, Natural History Museum och British Museum = bästa muséerna
Häng och ät i Soho (typ Covent Garden) och shoppa på Oxford Street
Finns en asbra vegetarisk buffé som heter Tibits, åt där jämt, ligger nära Piccadilly
Gå på musikal!!! Har sett "We will rock you" och "Phantom of the Opera", båda asbra
Promenera längs Thames från Tower Bridge till Westminster typ - asnice promenadstråk (fast beror väl lite på vädret också)
South Bank är där på vägen, älskar det Hjärta
Brick Lane har bra second hand-butiker och är ett allmänt coolt område, mycket street art och sånt där med
Shoppa längs Oxford Street
OCH GLÖM FÖR GUDS SKULL INTE PRIMARK!!!!!!

Ok fyller på snart kanske


   
SvaraCitera

Zymba
OCH GLÖM FÖR GUDS SKULL INTE PRIMARK!!!!!!

detta


   
SvaraCitera
reben

asså jag har fått för mig att primark e typ asfattigt ställe
visst att det är billigt men är det ens ngt man v ill ha där

(hehe så köpte min lillasyrra coolaste gryffindortröjan på primark åt mig i somras så klart d finns saker man vill ha men ni fattar)


   
SvaraCitera