Forumet - Akira Kurosawa skulle fyllt 100 år igår!

Akira Kurosawa skulle fyllt 100 år igår!

1636 0 24

Spana också in:

iddqd:

Verkar jävligt bra, fattar inte varför jag inte sett hela än.

Känner igen mig i det där. Det är alltför många filmer och filmskapare man gjort så med. "Fan, det här verkar ju vara nåt som jag skulle uppskatta...", men inte fan har man sett dem för det.

Men ja, Ran minns jag att jag har hört ska vara bra också. Men De sju samurajerna är nog ett säkrare kort att börja med.
Ishtar:

Känner igen mig i det där. Det är alltför många filmer och filmskapare man gjort så med. "Fan, det här verkar ju vara nåt som jag skulle uppskatta...", men inte fan har man sett dem för det.

Precis. Fast det kommer bli skönt att ha något att göra under påsken.

Ishtar:

Men ja, Ran minns jag att jag har hört ska vara bra också. Men De sju samurajerna är nog ett säkrare kort att börja med.

Ran kände jag inte till, men den verkar bra. Rashomon verkar också intressant.

SorryBartDude:

Yojimbo och De sju samurajerna har jag sett. Bra filmer. En av Klintans westerns är ju en nästan exakt kopia av Yojimbo[wink]

Japp, För en handfull dollar. Och Sju vågade livet är en kopia av de sju samurajerna.
Jonnybravo91:

Sluta vara fjortis när du pratar om kungarna! [mad][mad][mad][mad]

Skulle du reagerat så när någon använde "liksom" som man egentligen använder det? Typ: "liksom du är människa, är ock jag det" eller dylikt? Nädu, nu slutar vi språkas vid om detta och återgår till samtalsämnet. OK?!!! [mad]
Ishtar:

Typ: "liksom du är människa, är ock jag det" eller dylikt?

Är inte så man använder liksom för att det ska vara korrekt! [mad]

Ishtar:

Nädu, nu slutar vi språkas vid om detta och återgår till samtalsämnet. OK?!!! [mad]

NEJ! [mad] Officiell förlåtelse och löfte om bättring kräver jag! [mad]
Jonnybravo91:

5

vänta nu, är det gay att inte vara wapanes? jag känner mig lurad.

Ishtar:

Vet redan att du är en germanofil herr Lejionsparf... frågar man dig vad du tycker om franska filmer lär du ju säga att det inte är något krut alls i dem, men japanska? Kom iiiiigen.

fransk film kan vara okej. japansk film kan också vara okej. det är inte så att jag gillar nämnda regissörer för att de är tyskar, mer för att de gjorde awesome film.
Ishtar:

Nä, du är uppenbarligen germanofil. För att inte tala om fullblodsnazist. Jag vet minsann ett och annat om dig och dina fetischer!

fullblodsnazist antyder att jag tilltalas av nazism av ideologiska skäl. med tanke på att min fästmö är jude så anser jag att detta är en orimlig anklagelse. jag kan inte hjälpa att den nazistiska stilpolisen råkade vara just nazist, så det känns orimligt att hålla detta emot mig.

kan väl tilläggas att jag även har en svag punkt för japan före kriget. kan dock inte säga samma sak om frankrike.