Aviseringar
Rensa alla

Akne av choklad?


Ämnesstartare

det är sockret som gör att man får akne/finnar, inte själva chokladen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha det är så roligt att ingen kan någonting om någonting somhelst [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökad hormonproduktion brukar ge upphov till finnar, samma sak när du under en viss period har ett enorm sockersug, jämfört med vissa perioder då du inte kan känna något sug alls. Det kommer och går, se till att hålla din hud fräsch oavsett vad.


   
SvaraCitera

Myt[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska sluta äta godis nu [n]


   
SvaraCitera

Jag får en finne direkt efter att jag äter choklad, om det inte stämmer så är det ett jävla sammanträffande. I och med att det har hänt 100+ gånger. [n]


   
SvaraCitera

Mårran:

Det är en MYT att det är en myt att man får finnar av choklad

Jag käka hyper mkt chocklad i två dagar och min hy blev heeelt fuckad 🙁 slutade och efter några dagar var det borta. Men visst, det är inte helt bevisat, men har man finner och verkligen inte vill ha dem, käka inte chocklad, chips och saker med mkt fett o kakao speciellt i några veckor o se om det ger resultat, för det gav mig resultat i varje fall


   
SvaraCitera

Jag käkar ganska mycket choklad men ja får inte finnar för de [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får finnar om du äter dålig mat dvs skräpmat dvs CHOCOLATE som är godis vilket är en fiende mot >HUDEN gör dig själv en big favor o lägg skräpmat åt sidan


   
SvaraCitera

asso det kan inte vara någon myt =/
Jag kan äta all skräpmat utan choklad för då får jag finnar gäller även när någon innehåller kakao..
Och är inte allergisk för det har jag nyligen kollat upp pga detta 🙁
Jag klarade utan att äta choklad i typ 2 månader, men sen ville jag ha och efter den helgen hade det ploppat upp flera st finnar..
DET ÄR INGEN MYYYT [mad] :@@@@@@@


   
SvaraCitera

uuups, något *


   
SvaraCitera

Mina kompisar får det , och av energidryck. Men jag får inte det [y]
om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt inte haft en ända finne.
Jag förstår inte varför , för jag äter chocklad mycket och dricker energidryck (låter som ett tjockisbarn , men det e jag faktiskt inte)
men men , alla är olika. Min morbro får dö mycket finnar utav chocklad och energidryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika för alla.


   
SvaraCitera