Aviseringar
Rensa alla

aktivitetsnivå mm


Ämnesstartare

har den sjunkit
allså det känns verkligen så men har den det, är det inbillning?
ni borde ju ha statistik
hur ska ni åter få ungdomar att använda forumet
har ni några coola reklamer på gång

slut på inläggeyt


   
Citera
Åtta

Artie:

har den sjunkit

Jag har inte tillgång till statistiken, men en informerad gissning vore att aktiviteten växt (eftersom jag vet att besöksantalet har det), men den har förändrats från att vara främst produktion av forumtrådar/-poster till konsumtion. Med andra ord, fler besökare men färre bidragande forumiter.

Men som sagt, gissning.

Artie:

har ni några coola reklamer på gång

Den här kommer nog att dra hit hundratusentals nya medlemmar! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mh tror de

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vi har alla blivit sega o trötta är nog därför tror ja

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

misshandlade av vuxenlivet


   
SvaraCitera

Åtta:

medlemmar

Hur många medlemmar har UM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

men den har förändrats från att vara främst produktion av forumtrådar/-poster till konsumtion. Med andra ord, fler besökare men färre bidragande forumiter.

det suger ju 🙁
vore intressant med statistik iaf


   
SvaraCitera
Åtta

My dreams are her:

Hur många medlemmar har UM?

Svårt att svara på. Visst skulle jag kunna kolla antalet registrerade konton, men den siffran betyder ju ingenting. Vad som är intressant är ju hur många aktiva medlemmar vi har, och då måste man först definiera vad en aktiv medlem är.

Sedan skulle jag nog inte få dela med mig av den siffran även om jag visste. Inte utan godkännande från de med monokel och hög hatt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sidan lockar dessvärre inte många nya användare vilket har märkts det senaste året. Det faktumet i samband med en föråldrande population (exempelvis vi som skrivit i den här tråden) gör att aktiviteten minskar, vi har annat som lockar.

Jag har länge haft svårt att rättfärdiga min närvaro på sidan då jag är på tok för gammal för att vara en aktiv forumanvändare på ett ungdomsforum. Det är dags för den nya generationen att ta över det aktiva skrivandet och trådskapandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Jag har länge haft svårt att rättfärdiga min närvaro på sidan då jag är på tok för gammal för att vara en aktiv forumanvändare på ett ungdomsforum.

hur gammal är du

Marmoth:

Det är dags för den nya generationen att ta över det aktiva skrivandet och trådskapandet.

men det kommer ju inga nya! alla bara dör hela tiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

hur gammal är du

Snart 24. Är inte du något liknande också?

Artie:

men det kommer ju inga nya! alla bara dör hela tiden!

Men man får inte ut något av att skriva i forumet längre, så vida man inte klottrar. Det är blir mest monologer .. och om man har lite tur så får man dialoger med i stort sett samma användare (3-4 stycken).

Jag behöver en anledning till att stanna och spendera tid på forumet, och nu är den borta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Snart 24.

äh
det är inte så farligt
fast av någon anledning tror jag 24 är medelåldern att försvinna härifrån, det känns så.........

Marmoth:

Är inte du något liknande också?

nä 20
det är bara något år över medelåldern så det är ännu lugnt för mig

Marmoth:

Jag behöver en anledning till att stanna på forumet, och nu är den borta.

hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är jävligt synd, och så fort det faktiskt kommer någon ny intet ont anande användare så jävlas vi med och trollar personen i fråga så hårt vi bara kan så att den inte återvänder och vi dör gamla och ensamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker aktiviteten gick ner i standby på sommaren och har inte riktigt ökat sedan dess, inte bara på um, utan på alla internetkommunikationer

Artie:

fast av någon anledning tror jag 24 är medelåldern att försvinna härifrån

Dags att tänka på refrängen för min del då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Dags att tänka på refrängen för min del då

döda fiskar följer strömmen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan stanna i åtta år till. Fett.


   
SvaraCitera