Aviseringar
Rensa alla

Akut hjälp och tips angående relation...


Ämnesstartare

Jag har varit tillsammans med min flickvän i två år. Hon är underbar, en riktigt vacker människa. Vad som inte funkar är sexet, det finns nästan inte alls (några enstaka gånger utspridda på två år men aldrig ett stabilt sexliv) hon verkar trivas så men jag börjar känna mig mentalt trött i förhållandet för jag känner mig som någon som hon bara kommer till för uppmärksamheten och myset men de behoven jag har är ickeexisterande. 

Jag är konstant irriterad, konstant ledsen och orolig för att hon kanske har sexlust men inte bara för mig. Den generella uppfattningen jag bemött är "hon vill ha sex, men inte med dig" och det sabbar mig hårt.

Igår kväll så försökte jag förklara för henne att hon borde börja ta detta seriöst och att jag är trött på att känna mig så ond för att jag har behov som människa, allt jag får som svar är "är det de enda du bryr dig om?" samt en förklaring att hon har mens just nu, det är alltid samma svar. De svaren hon lägger fram är alltid "jag kan inte ha sex nu" men hon verkar inte förstå att det har hållit på såhär länge.. jag mår så jävla pissigt och jag kan inte nå fram till henne alls. Hon beskriver alltid sina komplex.


   
Citera
mynona

Spontant verkar det inte som om du behöver oroa dig för att hon har sex/vill ha sex med andra, snarare tycks det som om hon har komplex som gör att hon inte vill ha sex alls. 


   
SvaraCitera

Fråga henne igen varför. Hon kanske döljer något. Hon kanske har problem med de nedre regionerna och därför inte vill ha sex. Fråga om det är något fel på dig eller om hon helt enkelt inte vill ha sex alls. I ett förhållande måsta man göra kompromisser så alla blir nöjda men man kan inte tvinga någon att ha sex. Och sen beror det på hur gamla ni är? Det är skillnad på 14 och 23.


   
SvaraCitera