Aviseringar
Rensa alla

akut näverksproblem


Ämnesstartare

tjo, har glömt användarnamnet för nätverket... smart eller hur? aja, gjort är gjort liksom.. men men, försökte in på min routersida (har en d-link) och kolla lite, kom upp en ruta då som ni vet, användarnamn o lösen, lösenet kan jag men ANVÄNDARNAMNET?! [sad] kan man klura ut det på nåt sätt.. eller är det kört?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du kan ju alltid reseta routern genom att trycka i det där uberlilla hålet (som på en tamaguchi, typ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Du kan ju alltid reseta routern genom att trycka i det där uberlilla hålet (som på en tamaguchi, typ)

Händer ju inget speciellt om man gör det.. bara startar väl om den? Hur ska det göra så jag kommer på användarnamnet menar du?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

.. eller vänta, om man har lösen på routern då, så resetas det och blir inget lösen?

eller näe.. det står, med aktiverade säkerhetsfunktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Händer ju inget speciellt om man gör det.. bara startar väl om den? Hur ska det göra så jag kommer på användarnamnet menar du?

Den resetas till fabriksinställning. Och då det är det ju default namn/pass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Den resetas till fabriksinställning. Och då det är det ju default namn/pass.

Hm okej.. default som namn då kanske, ska prova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Hm okej.. default som namn då kanske, ska prova

Vet inte vad du har för model. Men en klassiker är att namnet är admin och pass är password
Men det står i manualen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur många siffror ska vara i lösenet? standardet brukar ju vara x antal nollor

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Men det står i manualen

just det [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Men det står i manualen

kollade där och skrev i det som stod, men nope.. gick inte

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

.. nu kom jag in..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

.. nu kom jag in..

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

[smile]

tack för din snabba hjälp!


   
SvaraCitera