Aviseringar
Rensa alla

Akut-p-piller (även kallat dagen efter-piller)


Ämnesstartare

Någon som har erfarenhet av det och vill dela med sig?

Tänker främst på hur det påverkade er kropp, hur det funkade, hur många timmar efter sexet som ni tog pillret osv. Så mycket detaljer som möjligt. Har läst massor på nätet men vill höra från någon med personlig erfarenhet.


   
Citera
Ämnesstartare

tog ett sånt en gång nr jag var ung
jag blev inte gravid, fick inga biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har erfarenhet!

Så vitt jag minns så blev jag inte påverkad alls, öh. Inser att jag inte är till så mycket hjälp då [blush]
Tog pillret dagen efter, vet ej hur många timmar. Men färre än 24.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var förövrigt "dubbelskyddad", åt cerazette samtidigt men tog ett piller lite försent och åt dagen-efter piller för säkerhetsskull, var under en period i mitt liv då jag var livrädd för att råka bli gravid och drömde hemska mardrömmar om det, ehe [crazy]

Det kan ju ha påverkat eventuella biverkningar, att jag hade andra hormongrejer i kroppen.


   
SvaraCitera

hmmm typ ett dygn efter kanske
eller lite mindre

märkte ej någon biverkning vad jag minns
tilläggas bör kanske att när jag började med p-piller några veckor senare blev jag: gal1 å ville dö typ. så verkar vara känslig för sådant, men överlevde dagen-efterpillrena


   
SvaraCitera

Tog ett sådant en gång. Var åtminstone tio timmar efter. Fick rätt ont i magen, det var dock knappast värre än mensvärk.


   
SvaraCitera

Fick inga biverkningar av dagen efter piller, men av "vanliga" p-piller däremot..


   
SvaraCitera
höna

inga bivekningar, och de verkade funka eftersom jag ej har en bebis nu. inga biverkningar heller, men ta absolut inom 72 timmar och helst inom 24. typ.. det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Green_dreams:

Fick inga biverkningar av dagen efter piller, men av "vanliga" p-piller däremot..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första gången jag tog dagen efter pillen var det efter cirka 24 timmar, fick ont i huvudet och jag grät.
Andra gången (också cirka 24h) fick jag bara lite ont i magen och fick senare en fejkmens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hört av flera att de blött. En lärare frågade mig om jag ville gå hem efter att ha tagit ett dagen efter-piller på ungdomsmottagningen pga jag kunde börja blöda en massa inom snar framtid. (jag hade inte tagit något piller obs)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

(jag hade inte tagit något piller

isola:

mig om jag ville gå hem efter att ha tagit ett dagen efter-piller på ungdomsmottagningen

[rolleyes]


   
SvaraCitera