Aviseringar
Rensa alla

Akut P-piller före?


Ämnesstartare

Tjohej!

Jag och min flickvän hade sex igår, så sprack kondomen. Så idag knallade hon ner på stan och köpte Postinor akut p-piller. Hon pillade i sig det runt kl. 13 efter vi hade käkat. Sen hade vi sex igen vid kl. 15 och då sprack kondomen IGEN! dock så hann vi märka detta innan jag kom. Vet att man kan bli gravid trots att man inte kommer i henne, men ändå, tar med allt för säkerhets skull.

Hur ska vi göra nu? Borde det räcka med pillret hon tog 2 timmar innan eller måste vi köpa ett nytt?


   
Citera

köp nytt för säkerhetens skull


   
SvaraCitera

UNDEAD:

Borde det räcka med pillret hon tog 2 timmar innan eller måste vi köpa ett nytt?

Det ska räcka.

UNDEAD:

Hur ska vi göra nu?

Gör ingenting?
Överdosera inte akut p-piller bara för att [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Gör ingenting?

Haha, det var inte så jag menade 😉 menade att hur vi ska gå vidare från här.

Tack så mycket för ditt svar 🙂


   
SvaraCitera

UNDEAD:

menade att hur vi ska gå vidare från här.

Det bästa är ju att ringa sjukvårdsupplysningen, dom vet vad som är bäst att göra.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Det bästa är ju att ringa sjukvårdsupplysningen, dom vet vad som är bäst att göra.

Jaa, antar att jag får göra det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt mig men ni måste använda antingen väldigt dåliga eller något förgamla kondomer. Byt märke efetrsom det verkar hända rätt "ofta" eller om ni har ett fast förhållande överväg p-piller. Som sagt, det är inte bra att missbruka akut p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnea_w:

Förlåt mig men ni måste använda antingen väldigt dåliga eller något förgamla kondomer. Byt märke efetrsom det verkar hända rätt "ofta" eller om ni har ett fast förhållande överväg p-piller. Som sagt, det är inte bra att missbruka akut p-piller.

Det var olika kondomer båda gångerna, en Thin och en Magic. Inte för gamla heller. Hon började med p-piller i måndags, men eftersom att det tar tydligen en vecka innan man är skyddad så fortsatte vi med kondom.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera