Aviseringar
Rensa alla

Akvarie tråden.


Ämnesstartare

några av mina akvarier:


   
SvaraCitera

kantarel:

här kan du fråga mig om alla slags frågor om akvarier,akvariefiskar mm.
har själv 30 st akvarier största är på 3200 liter.

kul att ha så många akvarier...
har du uppfödning?

vad har du i de största?

Geigerzähler:

Nej, men jag brukar göra ett 30% vattenbyte varje/varannan vecka ändå. Och tror du att man får plats med mer än 3 fiskar i ett 90L akvarie? Jag vågar inte köpa fler för jag är så orolig för deras hälsa, välmående osv. [smile]

kul med ett akvarium som blir så smutsigt. har ett som jag itne har gjort vattenbyte på 2 år, perfekt balans. fyller bara på vatten allteftersom de sjunker...


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

kantarel: herregud har du inte ett innefilter?!!!!
Vem i helvete använder ytterfilter på ett 90L akvarium?

hahahaha bäst [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

kul att ha så många akvarier...
har du uppfödning?

vad har du i de största?

ja jag föderupp malawi, tetror,och ungfödare förut diskus.
och i det största har jag massa malawi.

Miramithe:

har själv 30 st akvarier största är på 3200 liter.

härmapa!


   
SvaraCitera

Unexpected:

hahahaha bäst [love]

Jag är inte nykter [rolleyes]


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Jag är inte nykter [rolleyes]

inte jag heller [smile]


   
SvaraCitera

Unexpected:

inte jag heller [smile]

mysigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

kul med ett akvarium som blir så smutsigt. har ett som jag itne har gjort vattenbyte på 2 år, perfekt balans. fyller bara på vatten allteftersom de sjunker...

vad för fisk?


   
SvaraCitera

kantarel:

härmapa!

haha missa i att flytta texten.... jag har bara 2 akvarier ett 92liter hemma bygge och ett juwel 160 liter.

kantarel:

ja jag föderupp malawi, tetror,och ungfödare förut diskus.
och i det största har jag massa malawi.

okej coolt, har ett gäng Grön aequidens i de stora... fick en kull för mkt fast jag inte ville men jaja. hittar inga som vill ah några. mkt fina fiskar dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

okej coolt, har ett gäng Grön aequidens i de stora... fick en kull för mkt fast jag inte ville men jaja. hittar inga som vill ah några. mkt fina fiskar dock.

var bor du?


   
SvaraCitera

kantarel:

vad för fisk?

blandning av olika mollys (black molly, segelfens molly, silver molly), 2 olika arter pansarmalar, en ansustrus mal och en vanlig algätare (tror dom fortfarande heter så, kommer inte ihåg latinska namnet så här direkt...)


   
SvaraCitera

kantarel:

var bor du?

leksand, dalarna, Svealand, Sverige, Skandinavien, Europa.


   
SvaraCitera

kantarel:

ja va bra det är en pump förmodligen ett innefilter:Ptips på pump (innefilter): eheim 2006 mycket bra!

Men jag har någonting liknande.

Miramithe:

kul med ett akvarium som blir så smutsigt.

Nja, det blir nog inte så smutsigt. Men jag är så fruktansvärt petig och orolig att jag gör det mest för att lugna mig själv. [zzz]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Nja, det blir nog inte så smutsigt. Men jag är så fruktansvärt petig och orolig att jag gör det mest för att lugna mig själv. [zzz]

okej du vet att om man byter för mkt vatten och har för lite fiskar rubbar man balansen riktigt mkt när man byter vatten för ofta...


   
SvaraCitera

Miramithe:

okej du vet att om man byter för mkt vatten och har för lite fiskar rubbar man balansen riktigt mkt när man byter vatten för ofta...

Byter ju inte allt vatten! [no-no] Och en snubbe på akvarieaffären gav mig någon hokuspokus som man ska hälla ned i akvariet efter vattenbyte osv. Han sa att det var inga problem att byta så ofta. [y]


   
SvaraCitera