Aviseringar
Rensa alla

Ålder, en siffra?


Ämnesstartare

Är ålder bara en siffra, eller vad anser ni? Motivera gärna. Hur avgörande är åldern när det kommer till kärlek? Hur stor åldersskillnad, uppåt och nedåt, får det max vara i din egen mening?


   
Citera
Kudhos

Beror på i vilket sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Beror på i vilket sammanhang.

Förhållande. Kärlek. Hur avgörande är åldern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror ju på vad du syftar på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Förhållande. Kärlek. Hur avgörande är åldern?

Jag menar pratar du typ om Hugh Hefner och en 20 + modell? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag menar pratar du typ om Hugh Hefner och en 20 + modell? :p

Ja, var sätter du själv gränsen? Har du gränser, eller spelar ålder roll för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Ja, var sätter du själv gränsen? Har du gränser, eller spelar ålder roll för dig?

Det beror ju på hur gammal personen ifråga är. Alla är olika. Men jo jag skulle nog kunna säga att jag har en gräns :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åldern är bara en siffra.. För vill en treåring ha en sexuell relation med en 30-åring, då kan ingen ta den kärleken som finns i det förhållandet ifrån dem... Tardig

Mvh, Sture 37 (dömd pedofil)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Jag själv sätter relativt stor vikt på ålder. I huvudsak ska hon ha fyllt 18. Vara myndig. Men gärna 20+, men högst 26. Därför intressant att se hur ni andra ser på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, om vi utgår från att båda är vid laglig ålder då?

S3ON:
Åldern är bara en siffra.. För vill en treåring ha en sexuell relation med en 30-åring, då kan ingen ta den kärleken som finns i det förhållandet ifrån dem... Tardig

Mvh, Sture 37 (dömd pedofil)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Okej, om vi utgår från att båda är vid laglig ålder då?

Sålänge det är lagligt, då är det lagligt. Och folk får göra vad de vill, jag har inga synpunkter. Enbart personliga.


   
SvaraCitera

Tjohej: Det beror på, tjej

ålder spelar roll i de yngre åldrarna framförallt tycker jag. en människa på 20 år som är ihop med någon på 14-15 år känns inte bra till exempel. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Tjohej:

Förhållande. Kärlek. Hur avgörande är åldern?

Det beror på. Men creeper regeln säger ju (X/2)+7. Så i mitt fall, 17,5(18 år). Men skulle föredra någon som är mer eller mindre jämnårig, +/- 1 år. Men inget krav. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Det beror på, kille

Asså tycker det är mer okej när man kommer upp i ålder.  Men är det lagligt så är det och då bryr jag mig väl inte vad folk gör. Jag själv vill ha i min ålder eller äldre. Max typ 5-6 år äldre så ändå man har gemensamma grejer o göra osv. 


   
SvaraCitera
mynona

Ja, åldern är en siffra (så länge man kommit över laglig ålder), därför att människor utvecklas olika: när folk utgår ifrån att en person vid en viss ålder är i "ett annat plan i livet" så utgår de från att alla rättar sig efter samhällsnormerna. Blir så trött när folk säger: "Men ni är i helt olika plan i livet", för att de utgår ifrån att alla ska rätta sig efter samhällets ideal för vad man "ska" göra och ha som intresse vid en viss ålder. För mig är det lika motbjudande som att utgå ifrån att alla rättar sig efter könsnormerna, och sådana personlighetskvävande normer och fördomar bör vi göra oss kvitt från för att uppnå personlig frihet. 

Psyket anser jag har en mognadsgrad som inte beror på åldern, och vad kroppens åldrande angår är det bara ett utanpåverk som slits ut i olika hög grad ungefär som gamla kläder. Personen, psyket, är alltid huvudsaken: vad kroppen angår spelar det ingen roll hur gammal den rent formellt är om den visuellt är attraherande. 


   
SvaraCitera