Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns på nattklubbar


Chucky
Ämnesstartare

Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden, så får väl räkna det som "upplevelser".

Hur upplever ni att det är ute på klubbar, med åldersgränser, är dom hårda? Nu menar jag INTE att de släpper in folk under 18, men när det är 22,23-års gränser till exempel?

Vi är ett gäng tjejer mellan 18-22 år, och det är inte så lätt att hitta ett ställe att gå ut på en lördagkväll där alla får komma in.
Ofta får man gå ut en fredag, eller gå till något tristare ställe på en lördag, t ex pub.
Så hur tuffa brukar de vara, har ni blivit nekade att komma in på en viss ålder, och hur gamla var ni då i förhållande till åldersgränsen?


   
Citera

Har bara blivit nekad en enda gång, då var jag 19 och det var 20 på stället. Det bra var dock att vi varit där säkert hundra gånger innan, bara att det var ny vakt som inte kände igen oss. Sen släppta han in oss dagen efter.


   
SvaraCitera

Chucky:

Hur upplever ni att det är ute på klubbar, med åldersgränser, är dom hårda?

Tycker det varierar kraftigt beroende på hur man ser ut och vilken tid det är.

Dock brukar 23 ställen vara ganska hårda, deras gäster vill inte festa med skolbarn.


   
SvaraCitera

har aldrig blivit nekad än så länge iaf. Där det är 20 ...


   
SvaraCitera

Dom har bara åldersgräns för att de ska ha en anledning att neka folk de inte vill ha där utan att riskera att bli fällda för diskriminering typ...


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte längre, dels så är jag långt över alla åldersgränser nu, och dels så är det inte ens kul att gå på nattklubb. Bara hög musik och jobbiga fyllon.

Lät jag gammal nu?


   
SvaraCitera

Gryphon:

och dels så är det inte ens kul att gå på nattklubb

Gryphon:

Lät jag gammal nu?

Nejdå, det har aldrig varit kul. Sämst musik och äckliga människor.

OBS, vill poängtera att det inte var en nattklubb jag åsyftade på mitt föregående inlägg, utan en vanlig krog, typ.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Nejdå, det har aldrig varit kul.

Puh, en ungdom som håller med mig. Det betyder att jag också är ungdom.

Nattklubbar är bara jobbiga, en jävla massa gymturkar med tajt skjorta och billiga slampor som klär och uppför sig som luder. Dålig musik på cp-hög volym och det tar 45 minuter att beställa grogg. Helt värdelöst.


   
SvaraCitera

Väldigt olika!


   
SvaraCitera

Tjejer kommer väl in överallt[shake]


   
SvaraCitera

Har alltid kommit in när jag har haft leg. och när jag inte hade leg. åkte man någon annanstans där ja kom in [y] Dold text: alltså hem


   
SvaraCitera

kebu12:

Tjejer kommer väl in överallt[shake]

haha kan verka så men så är de inte.


   
SvaraCitera

tetrapack:

haha kan verka så men så är de inte.

bara visa lite mer av tuttarna så är det lugnt ju[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

lite mer av tuttarna

haha försökte faktiskt en gång med världens urringning, hade knappt behövt ha på mig något. Men ja kom inte in ändå[sad]


   
SvaraCitera

Gryphon:

Puh, en ungdom som håller med mig. Det betyder att jag också är ungdom.

Här har vi en ännu yngre ungdom som håller med.


   
SvaraCitera