Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns på Xbox 360?


Ämnesstartare

Okej så här går min berättelse, jag har bestämt mig för att köpa ett Xbox 360 då så många kompisar gnäller att jag gör det(jag har även tänkt på att göra det ändå).

Frågan är måste jag vara 18 år för det? Tänkte då köpa hos SIBA eller Webbhallen(Halo 4 Xboxen).

Köpte ett Xbox Elite på PC City (gått i konkurs) som jag sedan gav till en kompis (efter 3 års användande) när jag köpte den dator jag nu skriver denna tråd med, då var jag dock tvungen att ha min farsa med fast då var jag ju bara elva [ops].

Så har någon här, helst ni något äldre medlemmarna någon kunskap om detta?


   
Citera

preacher1195:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Så tillvida att du inte köper den på avbetalning dvs ingår avtal.


   
SvaraCitera
time
 time

Varför skulle du behöva vara 18 för att köpa en spelkonsol? [shake]


   
SvaraCitera

Spara dina pengar, dom ska väl släppa 720 snart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Varför skulle du behöva vara 18 för att köpa en spelkonsol?

Jag kommer ihåg en röd diamant liknande symbol med 18+ på.
[blush]

ToxicWithaHintOfSteam:

Spara dina , dom ska väl släppa 720 snart?

De flesta spel nu kommer inte släppas för 720, oh när den kommer, köper jag den med. [bigcheers]

dazed:

Så tillvida att du inte köper den på avbetalning dvs ingår avtal.

Jag kan betala kostnaden 3 gånger om direkt(köpa tre stycken uppsättningar av exakt samma produkter). [bigcheers]


   
SvaraCitera

preacher1195:

Jag kan betala kostnaden 3 gånger om direkt(köpa tre stycken uppsättningar av exakt samma produkter).

Bara och köp om det känns viktigt.


   
SvaraCitera
time
 time

preacher1195:

Jag kommer ihåg en röd diamant liknande symbol med 18+ på.

Du kanske tänker på ett 18+-rated spel eller något.


   
SvaraCitera

preacher1195:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Men för vissa spel kan vissa butiker vara känsliga med åldersgräns osv.. En snubbe jag gick med i gymnasiet fick inte köpa MW3 på elgiganten när han var 16, så jag fick köpa ut åt honom... [bigsmile]


   
SvaraCitera

S3ON:

Men för vissa spel kan vissa butiker vara känsliga med åldersgräns osv.

Åldersgränserna är bara rekommendationer, det är upp till återförsäljaren att tolka dem. Jag låter vem som helst köpa vilket spel som helst hos mig. Det är dock inte lämpligt att en person under 10 spelar ett spel som det står 18 på.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Åldersgränserna är bara rekommendationer, det är upp till återförsäljaren att tolka dem.

Ja exakt, och personalen hos elgiganten var i detta fall bestämda över sin tolkning.. [crazy]


   
SvaraCitera

Vet att elgigaten var väldigt hårda med GTA [crazy]


   
SvaraCitera

Nej det är ingen åldergräns på att köpa en konsoll. Som några redan nämnt finns det åldergräns på vissa spel och där varierar det på hur pass hårda butikerna är med det men mig veterligen är det 16 årsgräns på Halo så i detta fallet har du inget att vara orolig över.

Eller ja det beror ju förstås på hur pass gammal du är men tror inte någon tar särskilt hårt på en 16årsgräns.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera