Aviseringar
Rensa alla

Ålderskillnad


Ämnesstartare

Jag är 19 år och har träffat en kille på 28 år. Jag är mogen för min ålder och det är ganska klar eftersom jag är tjej. Vi mognar väl lite tidigare. Han är också väldigt mogen, men frågan är väl om nio år kan bli för mycket? Hur ska jag göra? Jag gillar ju killen och han verkar väldigt seriös. Dock är jag väl mer orolig för vad mamma och pappa ska säga. Vet inte varför jag är det egentligen. Men dom är ju ganka involverad i mitt liv. Råd tack 🙂


   
Citera

om ni båda vill samma sak så förstår jag inte vad det spelar för roll. men ja han kanske vill börja bilda familj och du inte men om så icke är fallet så spelar det väl ingen roll


   
SvaraCitera

holdingon__:

Jag är mogen för min ålder och det är ganska klar eftersom jag är tjej. Vi mognar väl lite tidigare.

Trist att mogenhet inte hänger ihop med vad man har innanför pannbenet.


   
SvaraCitera

intelligent resonerat[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Trist att mogenhet inte hänger ihop med vad man har innanför pannbenet.

Jag är ingen utan hjärna, jag lovar!


   
SvaraCitera

holdingon__:

Jag är ingen utan hjärna, jag lovar!

Då är du ingen, wtf?! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag är ingen utan hjärna, jag lovar!

Haha, där blev det fel! Jag menar att det är klart jag är reko bakom pannbenet.


   
SvaraCitera

holdingon__:

Haha, där blev det fel! Jag menar att det är klart jag är reko bakom pannbenet.

Fan betyder reko? [tard]


   
SvaraCitera

holdingon__:

Han är också väldigt mogen, men frågan är väl om nio år kan bli för mycket?

It aint shit.

Är i ett om 7 år, tjejens päron har en diff på NITTON.

Och är hur söta tillsammans som helst. Inte något som spelar roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

holdingon__:

Jag är mogen för min ålder och det är ganska klar eftersom jag är tjej.

Varför? [confused]

holdingon__:

Vi mognar väl lite tidigare.

Ta inte vatten över huvet nu.

holdingon__:

Han är också väldigt mogen

Mogen?
Har du aldrig funderat varför en kille jagar, för honom, småtjejer?
Knappast mogen utan tar det första bästa som kommer förbi.

holdingon__:

men frågan är väl om nio år kan bli för mycket? Hur ska jag göra? Jag gillar ju killen och han verkar väldigt seriös.

Tja det är väl olika. Jag skulle dock inte tro att detta kommer att hålla en längre period.
Känner en tjej som är 18 och hon har aldrig dejtat någon under 25 och den äldste hon hade var 34 och lixom det funkar så sällan.

Visst har du tur så kanske han är speciell men oddsen är dock emot dig.

holdingon__:

Dock är jag väl mer orolig för vad mamma och pappa ska säga. Vet inte varför jag är det egentligen. Men dom är ju ganka involverad i mitt liv.

Om du själv känner på dig att det är fel utan att veta hur dina föräldrar skulle reagera så kanske det också är fel?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Fan betyder reko?

rekorderlig, motsatsen till pucko [wink]


   
SvaraCitera

holdingon__:

Han är också väldigt mogen

En kille som snart är 30 och är ihop med en tjej i gymnasieålder är inte mogen. Åldersskillnaden är nog inget problem, 9 år är inte så farligt, men skillnaden i livsfas är ett stort problem.

Min storebror brukar säga åt mig att jag skall sluta tro att jag är vuxen, för när jag fyller 25 kommer jag att inse att 19åringar bara är snorungar som inte fattar nånting [wink]


   
SvaraCitera

Dina föräldrar kommer förmodligen inte bli jätteglada, men om det är en schysst kille och dina föräldrar är någorlunda sansade av sig så kommer de över det.

Sedan finns ju risken att det inte kommer hålla, men den risken finns ju i alla förhållanden.


   
SvaraCitera

Jag är också mogen för min ålder..

Tänder på de som är 10 år äldre. [wink]


   
SvaraCitera

AndyH:

En kille som snart är 30 och är ihop med en tjej i gymnasieålder är inte mogen.

Det är inget konstigt eller omoget med det,
fuck, båda mina systrar är snygga och intelligenta, de kan nog välja och vraka lite som de vill.
En intelligent tjejkompis i 22 årsåldern detsamma.

Alla 3 har dock något gemensamt. Killar i 30-årsåldern medans de är i 20-årsåldern.

Fungerar utmärkt, en har dessutom skaffat kiddo, och haft ett stabilt förhållande länge.

Min äldsta syster lär gifta sig med sin mycket äldre kille.

Sålänge inge tröttnar är det inget problem.


   
SvaraCitera