Aviseringar
Rensa alla

Ålderskillnader!


Nollan
Ämnesstartare

Angelize:

14 och 18 är ingen wwwwwwwwwwwwOOOOOOOOOOOOW?!?!?!?!? Bara fyra år ju. Vanligt.

Vid 14 så är man inte ett barn som lekte med dockor. Kanske var ni det, men inte jag

Nej jag tkr inte heller att de är woooow, förmodligen vanligare än va många tror dessutom.


   
SvaraCitera

Nollan:

Men jag menar om båda trivs i förhållandet och mår bra i det? det kan ju vara lika "bra" som ett förhållande mellan två 17åringar.
Därför jag menar att man borde avgöra efter invdividerna och inte efter dess åldrar, även om de finns lag mot vissa åldersskillnader.

Ja jag håller med, men det är en högoddsare kan jag tycka, men visst. [zzz]


   
SvaraCitera

Nä, visst. Man får jättegärna vara tillsammans med någon som är 14 då man själv är 20, men jag själv föredrar ju att få något intellektuellt utbyte med personer jag umgås med.


   
SvaraCitera

Bryr mig inte alls, ser inget fel med det. (hoppas alla F14's ser detta) [wink][wink][wink][wink]

EDiT: Seriöst dock, bryr mig inte.


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Budolicious:

men jag själv föredrar ju att få något intellektuellt utbyte med personer jag umgås med.

Ja jag begär inte att folk ska vilja vara tillsammans med folk som är mkt yngre.. Eller ja jag begär ingenting egentligen..
Jag menar bara det som jag skrev tidigare i tråden, de att vissa ska misstycka när det är sådana skillnader även när de gäller andra än dom själv.. Och det förstår jag mig inte helt på.
Eller ja lite förstår jag väl, klart nån måste va emot de, så mkt som folk är emot och så, finns väl egentligen inget som alla är för..
Men ändå, nej..


   
SvaraCitera

Tolv och femton fast psykiskt var det nog tvärt om. Känner mig som en pedofil.


   
SvaraCitera

Så länge båda parterna vill spelar inte åldern någon roll. Jag skulle nog inte vilja vara tillsammans med någon som är fyra-fem är yngre än mig, men det känns som en helt annan sak när personen är äldre istället. :S


   
SvaraCitera

Nollan:

Men man kan ju inte döma sånt endast efter ålder?!
Man måste ju döma det efter individerna.

Vi har ju ett gäng olika åldrar att gå efter.

Våran kronologiska, alltså den vi lever nu, min t.ex 20, din vad du är etc.

Våran psykologiska, hur bra man är på att t.ex tänka (finns fler åldrar men inte viktiga nu :))

Och ja, en kille som är 18 kan vara lika mogen som en tjej som är 14 då man utvecklas olika snabbt, helt klart. Men jag anser ändå att man inte borde gå in i ett förhållande med någon som inte är lagom nära i ålder. Vad som sedan är lagom går ju att diskutera en evighet (precis som det mesta andra).

En 15åring och en 25åring är i mina ögon fel, man undrar ju vad 25åringen har för motiv.

Men sen finns det självklart dem som kan funka ihop oavsett ålderskillnad.

Känns bara konstigt att man inte kan hitta någon, som kille främst, i sin egna ålder utan måste hitta ta en som är 5 år yngre och aldrig varit med någon och denna killen pajar hennes bild på kärleken då han kanske gör något dumt eller något hon inte alls fattar p.g.a skillnaden mellan dem.

Bla bla bla bla 😛 nu ska jag sluta tjata 🙂


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Crypto:

och denna killen pajar hennes bild på kärleken då han kanske gör något dumt

Fast något dumt kan man ju göra oavsett ålder[cute]


   
SvaraCitera

Aa tycker det är töntigt med alla som klagar på ålderskillnader[mad] Själv är jag 47 och varit med tjejer(och pojkar[blush]) som varit upp till 35 år yngre än mej, har alltid funkat lika bra[cute] Dold text: för mej då[wink]


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

kebu12:

har alltid funkat lika bra Dold text: för mej då

Hahahha -.- ^^ ;P


   
SvaraCitera

Nollan:

Hahahha -.- ^^ ;P

[blush]


   
SvaraCitera

alltså 4 år mellan, MAX! Tycker det är för mkt egentligen, men kan göra undantag om han är speciell [smile]


   
SvaraCitera

Nollan:

Fast något dumt kan man ju göra oavsett ålder[cute]

Jo jo 😛 helt klart 😛

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

daisy:

kan göra undantag om han är speciell [smile]

hey.. how ya doin? [wink]


   
SvaraCitera
Nollan
Ämnesstartare

Crypto:

daisy: kan göra undantag om han är speciell

hey.. how ya doin?

Hahah:D


   
SvaraCitera