Aviseringar
Rensa alla

åldersskillnad


Ämnesstartare

hej, jag är 18 år gammal och jag är kär i en kille som är 13 år äldre än mig. Han har flickvän sedan 6 år tillbaka, men jag vet att han känner samma för mig. Han har vrit otrogen mot henne, men mig, och det får mig att känna mig som världens hemskaste människa i princip. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har sagt till honom att jag inte kan träffa honom på detta sättet, det fungerar helt enkelt inte. Men jag klarar det inte, jag är så kär i honom att det gör ont i min kropp, som det känns just nu är han den jag vill vara med för alltid.

Vad ska jag göra? Vad kan jag göra? Någon som varit i en liknande situation? Tack.


   
Citera

Skicka ett brev till hans flickvän och berätta om det.

Sen kan du ju också fundera på om det ni har är tillräckligt för att han eller ditt samvete, ska riskera ett 6-årigt förhållande.

Dessutom är det aldrig bra att börja ett förhållande med lögner och svek. Once a cheater, always a cheater.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Skicka ett brev till hans flickvän och berätta om det.

Nej, man ska ringa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Skicka ett brev till hans flickvän och berätta om det.

Varför? Alltså, vad får jag ut av det mer än att de kanske gör slut?


   
SvaraCitera

Daisies:

Varför? Alltså, vad får jag ut av det mer än att de kanske gör slut?

Han verkar vara en kass människa som är otrogen mot sin partner. Han lär sig en läxa.


   
SvaraCitera

Daisies:

Vad ska jag göra?

Tycker lite smått synd om hans flickvän.. Vet inte hur jag hade reagerat om jag var i henne.

Om jag var du så skulle jag skippat honom helt & hållet och satsa på någon i din ålder istället. [smile]

Ring henne iallafall föresten, han verkar ju vara ett svin!

Var ser du i honom? Vad får dig att tro att han inte kommer att vara otrogen mot dig också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Han verkar vara en kass människa som är otrogen mot sin partner. Han lär sig en läxa

Ja. Men alltså, det gör ju inte att jag tycker mindre om honom. Det är fruktansvärt ologiskt, jag vet. Men jag är ju fortfarande kär i honom och jag vill inte såra varken honom eller henne. (omöjligt antar jag)


   
SvaraCitera

Daisies:

Varför? Alltså, vad får jag ut av det mer än att de kanske gör slut?

Ser två scenarion.

Han blir dumpad och du får honom.
Han blir dumpad och blir pissed på dig och du kan inte få honom alls.

Vilket löser problemet hur som.

Macktorsken:

Nej, man ska ringa.

Tror brev är på något sätt bättre att ta emot helt random, än ett random samtal från någon random person vid något random tillfälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tycker lite smått synd om hans flickvän

jag med, alltså. det är det allra värsta. egentligen vet jag nog vad jag borde göra, men vill liksom inte inse det kanske.


   
SvaraCitera

Daisies:

Ja. Men alltså, det gör ju inte att jag tycker mindre om honom. Det är fruktansvärt ologiskt, jag vet.

Fast du ska vara väldigt säker på det du gör innan du tar nästa steg.

Jonnybravo91:

Tror brev är på något sätt bättre att ta emot helt random, än ett random samtal från någon random person vid något random tillfälle.

Njaaa, du kan inte höra reaktionerna i ett brev som över ett samtal.


   
SvaraCitera

Daisies:

jag med, alltså. det är det allra värsta. egentligen vet jag nog vad jag borde göra, men vill liksom inte inse det kanske.

Lämna honom! Men berätta för hans flickvän! [y]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Njaaa, du kan inte höra reaktionerna i ett brev som över ett samtal.

Iofs sant om man ser det ur det perspektivet. Varför inte hångla upp honom at her place? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men berätta för hans flickvän!

Det skulle jag aldrig kunna göra, tyvärr, det är upp till honom.


   
SvaraCitera

läste "13-årig" kille först[tard]
nä, men säg till honom att om han inte berättar för sin flickvän gör du det
el ngt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

om det är viktigt för dig


   
SvaraCitera