Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad...


Ämnesstartare

För ett tag sen lyckades jag släppa en kille som jag hade varit förälskad i en väldigt lång tid. Tror det närmare bestämt nästan var 2 år. Den killen sårade mig riktigt mycket och jag mådde väldigt dåligt av honom, så jag såg ingen vidare anledning att fortsätta kämpa för honom. Men det tog som sagt sin tid och inse att han inte var bra för mig. Han tryckte verkligen ner mitt självförtroende och min självkänsla till noll. Och med den självkänslan jag hade, var ingenting möjligt i mina ögon.

Innan jag knappt hann tänka hur jag skulle göra flög det in en annan kille in i mitt liv. Vi träffades av en slump på en fest. Vi började prata och han var hur trevlig som helst. Vid det här tillfället var den andra killen out of my life. Men när vi hade pratat ett väldigt bra tag kom vi in på ålder. Tror både han och jag fick en smärre chock när det visade sig att jag var 16 och han 21. Han liksom...blev så obekväm och backade undan lite. Situationen blev nästan pinsam då han hade flörtat lite innan det kom påtal om ålder.

Det här hände för ungefär 2 månader sen och ända sedan den här kvällen har jag varit fast vid honom. Det var han som tog mig upp på jorden igen, och det är jag verkligen glad för. Han var beviset på att det fanns fler underbara killar här i världen. Dock har vi inte träffats sedan den här kvällen...

Vi har i alla fall kontakt via internet. Just när vi har snackat har det känts bra och vi har haft ganska djupa samtal. Dock har jag en tendens att verka för "på" och det känns verkligen som att jag skrämmer iväg honom ibland. Problemet är väl själva åldersskillnaden. Själv bryr jag mig inte.. det känns som att vi ligger ganska lika i den mentala förmågan. Jag vet bara inte vad han tycker om åldern. Jag vill jätte gärna träffa honom igen. Vet inte längre vad jag ska ta mig till annars.

Är det fel och fråga honom vad han tycker om åldersskillnaden? Borde jag ligga lågt? Eller är det ens lönt och fråga om han vill träffas?


   
Citera
Ämnesstartare

ööö fem år :S ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ska du låta något som en siffra sätta stopp för en trevlig kille du har träffat?

Du vet redan vad han tycker om ålderskillnaden om ni håller kontakt med varandra på internet och att han verkar intresserad. Då bryr han sig inte så mkt om din ålder, och det tycker jag inte du heller ska göra.
Jag träffade en 8år yngre tjej för 2år sedan, riktigt go och jag brydde mig inte så mkt om hennes ålder. Sen funkade det inte pga diverse anledningar, men du ska fråga om han vill träffas igen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaaag89:

det känns som att vi ligger ganska lika i den mentala förmågan, men kan bero på att han är utvecklingsstörd också

XD


   
SvaraCitera

likgiltig misär:

MEN SIDBRYTNING FÖR HELVETE!

mm kunde inte läsa allt det där i mitten[blush]

jaaaaag89:

Eller är det ens lönt och fråga om han vill träffas?

Vad e problemet då? Att du ska börja gymnasiet när han tog studenten för fem år sedan? O e i en annan del av livet? Förutom det kvittar det la att det e skillnad. Så mkt mer växer man inte från 16 till 21. Jag e 20 o min pojk e 27 nu. Märks inte alls. Men vi e ju i samma fas också om man säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Vad e problemet då? Att du ska börja gymnasiet när han tog studenten för fem år sedan? O e i en annan del av livet? Förutom det kvittar det la att det e skillnad. Så mkt mer växer man inte från 16 till 21. Jag e 20 o min pojk e 27 nu. Märks inte alls. Men vi e ju i samma fas också om man säger.

Problemet är väl åldersskillanden för honom. Eller det vet jag ju inte iofs. men med tanke på de reaktioner jag fick när jag sa hur gammal jag var...


   
SvaraCitera

jaaaaag89:

Problemet är väl åldersskillanden för honom. Eller det vet jag ju inte iofs. men med tanke på de reaktioner jag fick när jag sa hur gammal jag var...

asså e du född 89 eller e du 16?

Alltså fråga honom om åldern e jobbigt för honom. Men kan va lite jobbigt faktiskt eftersom ni sällan kan festa ihop, vilket kommer leda till misstänksamhet. Fråga honom om åldern stör honom eftersom han uppenbarligen inte störde sej innan han visste du va 16 (om du nu e det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Alltså fråga honom om åldern e jobbigt för honom. Men kan va lite jobbigt faktiskt eftersom ni sällan kan festa ihop, vilket kommer leda till misstänksamhet. Fråga honom om åldern stör honom eftersom han uppenbarligen inte störde sej innan han visste du va 16 (om du nu e det)

Jag är 16, född 93. Fyller 17 i februari.

Hur menar du? Misstänksamhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaaag89:

Själv bryr jag mig inte.. det känns som att vi ligger ganska lika i den mentala förmågan.

Säg det till honom, tror han kommer vilja ha dej då[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

varför ska du låta något som en siffra sätta stopp för en trevlig kille du har träffat?

Du vet redan vad han tycker om ålderskillnaden om ni håller kontakt med varandra på internet och att han verkar intresserad. Då bryr han sig inte så mkt om din ålder, och det tycker jag inte du heller ska göra.

Jag vet inte.. jag vet att vi skulle passa så bra ihop med tanke på att vi har exakt samma humor och så.. men det finns förhinder. Jag är 16, 17 om ett halvår... fortfarande inte myndig. Killen är 21 och fyller 22 nästa år. Han är myndig och får göra vad han vill..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Säg det till honom, tror han kommer vilja ha dej då

vad får dig att tro det?


   
SvaraCitera

jaaaaag89:

Hur menar du? Misstänksamhet?

Jaa.. Eftersom han knappast vill festa med 16åringar (förutom dej då) o du inte kommer in där han vill festa så e det klart att ni kommer bli misstänksamma om vilka tjejer han träffar o vilka du träffar?? Eftersom det e på fyllan med så..

Men prata med honom. Antingen säger han att han inte vill, men förmodligen säger han att ha vill försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaaag89:

Jag vet inte.. jag vet att vi skulle passa så bra ihop med tanke på att vi har exakt samma humor och så.. men det finns förhinder. Jag är 16, 17 om ett halvår... fortfarande inte myndig. Killen är 21 och fyller 22 nästa år. Han är myndig och får göra vad han vill..

när jag dejtade hon där tjejen var jag 22 och hon 14... enda anledningen till att jag träffade henne, det var för att hon inte var en fjortis, lite mer mognare än tjejerna i hennes ålder..

varför är det okej för vuxna människor att träffa 20-30år äldre/yngre människor medans man som ung inte kan träffa någon som är 5-6år äldre/yngre än vad man själv är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Jaa.. Eftersom han knappast vill festa med 16åringar (förutom dej då) o du inte kommer in där han vill festa så e det klart att ni kommer bli misstänksamma om vilka tjejer han träffar o vilka du träffar?? Eftersom det e på fyllan med så..

Jaha, du menar så. Men grejen är den att... vi blev uppbjudna dit tills hans kompis. ingen visste hur gamla vi var. det var det som var lite konstigt.... att han började flörtade, sen när jag sa hur gammal jag var så "flög han undan". hade jag aldrig sagt att jag var 16 hade han inte gjort det... det som skrämde honom mest var nog att jag är lika gammal som hans syster. men...som om det skulle vara något förhinder?

ms_A:

Men prata med honom. Antingen säger han att han inte vill, men förmodligen säger han att ha vill försöka.

Jag vet bara inte hur jag ska säga det som.. vill ju inte skrämma iväg honom ytterligare en gång..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaaag89:

vad får dig att tro det?

Jag skoja, tror inte han vill ha dej[shake]


   
SvaraCitera