Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad


Ämnesstartare

Hej! Jag Karolina och en kille träffades en dag men några kompisar och han sjunger och spelar gitarr precis som jag, så man kan säga av vi spenderade hela dagen i parken i stan med gitarren och bara sjöng. Efter det så bestämde jag mig för att träffa han igen för att vi trivdes så bra ihop och så har det fortsatt sin otroligt magiska saga. Men då kom ett litet problem som jag inte egentligen inte vet om det är ett problem. Han är nämligen 21 år gammal och jag är 14 men kanske mentalt 16 och det är helt underbart emellan oss, men ville ändå höra med er om vad ni tycker om det är det fel? Själv tycker jag känslor är känslor och kärlek är något helt fantastisk som man ska ta vara på!:)


   
Citera
mynona

Ta vara på det lifvet kan ge, Margareta. Inte alla har förmånenLedsenHjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Karolina: Han är nämligen 21 år gammal och jag är 14

Det är lite grov åldersskillnad. Även om du är "Mentalt 16" så är ni fortfarande ett stort gap emellan. Jag skulle vara försiktig, för även om ni klickar så borde han veta bättre än att dejta en 14-åring. 

Må vara lite pessimistisk, men det känns manipulativt.


   
SvaraCitera

Karolina: Han är nämligen 21 år gammal och jag är 14 men kanske mentalt 16 och det är helt underbart emellan oss, men ville ändå höra med er om vad ni tycker om det är det fel? Själv tycker jag känslor är känslor och kärlek är något helt fantastisk som man ska ta vara på!:)

Jag tycker inte att du skall avfärda någonting bara för att han är så pass mycket äldre om du tycker att det känns bra. Däremot borde du ta det varsamt, skynda långsamt som Skalman brukar säga. 

Om han vill ha något seriöst ut av detta så borde han inte ha något emot att ta det lugnt heller. Glad


   
SvaraCitera

Det är absolut för stor åldersskillnad


   
SvaraCitera

frågan du måste ställa dig är, vad vill jag ha ut av denna relation?.. det gäller att vara tydlig när det gäller sånt här, med sig själv. 


   
SvaraCitera

Varken 14 eller 16 är moget... Blink


   
SvaraCitera

mynona: Margareta

haha


   
SvaraCitera
mynona

Fingerprints:

haha

Vet nog vem som är en margareta och inte


   
SvaraCitera

mynona:

Vet nog vem som är en margareta och inte

om någon vet så är det du


   
SvaraCitera

Ställer mig lite skeptisk till det med tanke på att ni befinner er i så olika faser i livet. Han är trots allt vuxen och du är tonåring. Som Buddah sa, ta det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det är lite grov åldersskillnad. Även om du är "Mentalt 16" så är ni fortfarande ett stort gap emellan. Jag skulle vara försiktig, för även om ni klickar så borde han veta bättre än att dejta en 14-åring. 

Må vara lite pessimistisk, men det känns manipulativt.

Jag har frågat han "varför vill du ha mig egentligen när det finns så många andra framförallt i din ålder?" Han sa det att "åldern va ingenting som hindra de mig i första taget, min hjärna ville att du skulle blomma ut och låta dej vara men mitt hjärta vill ha dej för att jag är kär i dej" och en massa mer och det räcker för mig som anledning.  Att vara kär är kär eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:
Ställer mig lite skeptisk till det med tanke på att ni befinner er i så olika faser i livet. Han är trots allt vuxen och du är tonåring. Som Buddah sa, ta det lugnt.

Tack så mycket för omtanken, finns också en hel del trygghet att han är såpass äldre!:)


   
SvaraCitera

Karolina:

Jag har frågat han "varför vill du ha mig egentligen när det finns så många andra framförallt i din ålder?" Han sa det att "åldern va ingenting som hindra de mig i första taget, min hjärna ville att du skulle blomma ut och låta dej vara men mitt hjärta vill ha dej för att jag är kär i dej" och en massa mer och det räcker för mig som anledning.  Att vara kär är kär eller?

jag personligen har väldigt svårt att fatta hur en 21-åring kärar ner sig i en 14-åring. Han verkar inte ha alla skruvarna på plats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man måste se det från positiva perspektiv också 🙂


   
SvaraCitera