Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad


sant, men man får inte bli en positiv idiot heller :0  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

jag personligen har väldigt svårt att fatta hur en 21-åring kärar ner sig i en 14-åring. Han verkar inte ha alla skruvarna på plats

I och för säg vet du ju inte hur jag är som person och hur han är som person, eller hur?:) 
det är kärlek, kärleken är förväntad, allt kan hända, så länge man är lycklig måste väll allt vara som det ska?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
sant, men man får inte bli en positiv idiot heller :0  

Sant, men ibland behövs det lite positiva idioter också, kanske samhället blir goare;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag tycker inte att du skall avfärda någonting bara för att han är så pass mycket äldre om du tycker att det känns bra. Däremot borde du ta det varsamt, skynda långsamt som Skalman brukar säga. 

Om han vill ha något seriöst ut av detta så borde han inte ha något emot att ta det lugnt heller. Glad

Tack så jätte mycket för ditt svar, nejnej det har han absolut inte han själv säger "det får inte gå för fort på så det inte blir fel", han är en riktigt fin och snäll kille!:)


   
SvaraCitera

Karolina:

I och för säg vet du ju inte hur jag är som person och hur han är som person, eller hur?:) 
det är kärlek, kärleken är förväntad, allt kan hända, så länge man är lycklig måste väll allt vara som det ska?:)

Nej jag har ingen aning om hur du är. Däremot tror ca 100% av alla 14-åringar att de är mogna för sin ålder Galen

Du kan mycket väl vara mogen för din ålder men en 21-åring med en 16-åring är också stor åldersskillnad...


   
SvaraCitera

Karolina: men ville ändå höra med er om vad ni tycker om det är det fel?

Om du är så lycklig med den här karln, så ska du inte bry dig en sekund om vad andra tycker! Enjoy life och sådära. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket!:D 


   
SvaraCitera

Låter verkligen inte bra. Ni är på helt olika platser i livet, han är 21 och kanske jobbar. Du är 14 och går fortfarande i 8:an. Killar i den åldern förväntar sig sex, men det kan ni inte ha p.g.a att du inte är byxmyndig.


   
SvaraCitera

Om du inte upplever något problem med åldersskillnaden så är det antagligen inget problem. Såvida inte dina föräldrar har något emot det, vad säger dem?


   
SvaraCitera

asså vafan dom är på 2 helt olika mentala stadium? så länge inte snubben är helt efterbliven eller nåt 


   
SvaraCitera

Karolina: Han är nämligen 21 år gammal och jag är 14 men kanske mentalt 16 och det är helt underbart emellan oss, men ville ändå höra med er om vad ni tycker om det är det fel? Själv tycker jag känslor är känslor och kärlek är något helt fantastisk som man ska ta vara på!:)

Frågan är väl inte i första hand vad ni har för åldrar utan vad ni känner för varandra!??


   
SvaraCitera

TOR:

Frågan är väl inte i första hand vad ni har för åldrar utan vad ni känner för varandra!??

frågan är nog snarare varför han inte kan hitta någon i sin egen ålder och huruvida han är redo att möta hennes föräldrars, och möjligen lagens, vrede.


   
SvaraCitera

isola: frågan är nog snarare varför han inte kan hitta någon i sin egen ålder och...

Jag har inte tagit ställning till TS fråga. Ställde istället en motfråga!

isola: ...huruvida han är redo att möta hennes föräldrars, och möjligen lagens, vrede.

Föräldrars syn och samhällets syn är väl något TS får ta med i beräkningen.

Utan att bli kallad för rasist - är både 14-åriga tjejen och 21-åriga killen svenskar dvs inte andra generationens invandrare?


   
SvaraCitera

TOR: Utan att bli kallad för rasist - är både 14-åriga tjejen och 21-åriga killen svenskar dvs inte andra generationens invandrare?

Anmäl

Citera

vad spelar det för roll? lagen gäller alla. sedan har verkligen inte alla invandrare samma syn på förhållanden.


   
SvaraCitera

isola:

frågan är nog snarare varför han inte kan hitta någon i sin egen ålder och huruvida han är redo att möta hennes föräldrars, och möjligen lagens, vrede.

Han är inte tillräckligt av en man för dem i sin egen ålder?


   
SvaraCitera