Forumet - Åldersskillnad

Åldersskillnad

7280 0 17
Tråden har 17 svar. Sortera efter:

Bästa svaret

Spana också in:

Kör på vad fasiken du känner för. 
Känner folk som det skiljer ca 15-20 år mellan. Vet att ett par av de jag känner har strax varit gifta i 4 år. De har även 2 barn å hon är gravid igen. Lyckligt par verkar de som! :)

själv haft mig en gubbe som varit 11 år äldre, vi var lyckliga o så men jag har en tendens att tröttna fort. Så han flög ut (inte balkong vägen.) och fick leva sitt liv vidare medan jag (ung å naiv) fortsatte spendera alldeles för mycket tid på klubbarna :)
Mitt X var 23 och jag var 16, tycker att det handlar mer om mognad än ålder, så länge det inte blir överdrivet (Tex. en 16 åring med en 40 åring.)
Det ska nog inte vara för överdrivet. Tex den gubben på 50, vad vill han en 18 årig tjej? Tjejen vill nog ha hans pengar och han kan nog inte få någon i sin egen ålder och raggar på någon osäker tjej som tänker han har ju pengar? Jag är 20 och varit tsm med en kille som är 22 och mitt senaste va med en 24 åring. Jag skulle inte vilja ha någon äldre eftersom det skulle vara som att vara med ens förälder och det är väl det som är problemet i det hela. Ett av mina ex träffade en 30 åring och han är 22 och de är liksom i helt olika stadier, hon ville ha barn och så medans han var mer ute på klubbar när det inte funkade med tjejen. Så mycket beror på att man har olika stadier, man ska nog träffa någon som är bara 1-2 år äldre eller yngre, inte någon som är 40 medans man själv är 20. Nej det låter bara helt tokigt i mina öron. Vad vill en 40 årlng en 20 åring ? 
I mitt perspektiv så tycker jag inte att det existerar någon sådan "åldersgräns", utan det är väl som tidigare personer säger, individuellt och vem man är villig att ha sex med.

Snackar vi om ett förhållande, så är detta en annan sak. Beroende på vad du är för person så kan du i princip bli kär i vem som helst. Alla är olika! Däremot så tycker jag INTE att man ska skaffa barn med någon som är över 50 år äldre än sig själv, detta vore oansvarigt.
Beror helt på situationen... Om mannen (är den äldsta i detta fallet) inte är ute efter att skaffa barn och tjejen (den yngre) är mogen så är det okej. Sen att det är olagligt är en annan sak. Men ska inte säga något som själv nästan hade sex med en 27åring när jag var 14 haha Söt
Många har skrivit att sin egens ålder delat i 2 +7 är en ok ålder. Tkr det är bra 
alltså 28/2= 14 +7 = 21 är hns minimala ålder
Skulle jag träffa nån som är så gammal så skulle jag lika gärna kunna träffa mina föräldrar om är 7 år äldre äm 28åringen :-)
Jag känner en 50 årig gubbe som är ihop med en 18 årig tjej. Hon är dessutom på smällen med gubben. Nu har dom (gubben betalade) köpt ett stort jävla hus för 2 - 3 miljoner (enl ryktena). Tjejen pluggar fortfarande. Gubben är styrelseordförande eller något i ett stort företag och kör en lyxig Merca. Tjejen håller på med körkort. Enl rykte har hon blivit lovad en sprillans ny Porsche av gubben den dagen hon fixar kortet.

Thats life   Mycket glad
Opopulär åsikt inc!
Jag ser inget fel i det egentligen, jag är nära 28 och hade jag träffat en 15årig tjej jag kunde umgås med och som var öppen för ett förhållande så skulle inte jag säga nej.
Det beror säkert på att jag vet att det råder rätt stor brist på tjejer så vill man ha någon så får man vara väldigt, väldigt flexibel och bortse från många saker