Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad?


Ämnesstartare

Hallåj allesammans! Två små frågor som en 18 åring som gått och kärat ner sig i en 23 åring... Allmänt, vad tycker ni om åldersskillnad på 5 år?? För mycket? Inte okej? Helt lugnt? Eller vad?
Och sen behöver jag lite hjälp med just det och föräldrar... Mina föräldrar är ganska strikta och tycker typ att 2 års skillnad är nästan för mycket... Jag vet att jag är 18 och får välja själv men jag bor fortfarande hemma och vill att mina föräldrar ska kunna acceptera mitt val.... Vad gör jag???


   
Citera

Du är 18, det vill säga vuxen. Det är väl inget märkvärdigt. 

Elisa_sened: Jag vet att jag är 18 och får välja själv men jag bor fortfarande hemma och vill att mina föräldrar ska kunna acceptera mitt val.... Vad gör jag???

Du ber dem acceptera dina val. 


   
SvaraCitera

Känns inte som en jättestor deal. Säg att han är 20. 


   
SvaraCitera

Ser det ej som en big deal i de åldrarna. Anser att en åldersskillnad är för stor när det är en stor skillnad i utveckling och mognad, men eftersom ni båda är vuxna finns nog inte det problemet.


   
SvaraCitera

Ni är båda vuxna. 18-åringen kan vara mer mogen än 23-åringen, det är individuellt.


   
SvaraCitera

kör på det, finns 10 år mellan folk så bara köra hårt, du säger bara att du är för kär för att lämna han, är inte dina föräldrar helt störda så kommer dom väl fatta och acceptera


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är bara för du är fortfarande ett barn i deras ögon. Om du var 28 och han 33 så hade ingen brytt sig det minsta. 


   
SvaraCitera

De ju ingen stor skillnad . Du är 18 och bestämmer själv vem du vill träffa och inte träffa .


   
SvaraCitera

näää då, det är inte för stor åldersskillnad 


   
SvaraCitera

Vem bryr sig om åldersskillnad? Lev ert liv och va lyckliga och skit i vad andra tycker... 🙂


   
SvaraCitera

Har många kompisar med sådan åldersskillnad, tror inte att det skadar. Den äldre har kanske lite bättre koll på ekonomi osv dessutom.


   
SvaraCitera

Kör på


   
SvaraCitera

asså det skulle va en bi deal om du va 10 och han 15 men nu är ni så gamla så kör på som alla andra säger :3


   
SvaraCitera