Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad i förhållanden


Ämnesstartare

Hejsan. Jag har märkt att det här med åldersskillnad i förhållanden verkar vara ganska känsligt. Hur mycker är OK egentligen? Har kärlek ens åldersgränser? Givetvis är det lätt att nån blir utnyttjad om det skiljer sig alltför mycket, men kan man dra alla över en kam? Vissa mognar snabbare än andra, alla är ju olika.


   
Citera
Ämnesstartare

3 år max!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sök och du skall finna svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkar som att åldersskillnaden spelar större roll ju yngre man är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puddingpastejn:

Har kärlek ens åldersgränser?

Kärleken har inga gränser, men verkligheten har det. Det som känns fint i teorin funkar inte alltid i praktiken. Är båda vuxna så spelar ålder dock mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Care. Faktiskt, care.


   
SvaraCitera

Har alltid tyckt det skulle vara coolt att va tillsammans med en äldre tjej, folk skulle ba ''hur i helvete gick det där till?!'' [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvittar hur gammal hon är, bara jag tycker om henne. Skulle kunna tänka mig en tjej som är mellan 15 och 25 år. Lägre eller högre om det bara är en engångsföreteelse, fast jag är sjukt trött på fjortonåringar så dom måste imponera extra mycket nu för tiden.


   
SvaraCitera

Ta motpartens ålder delat med 2 plus 7... Så gammal ska du vara [rolleyes]

Alltså:

Motparterns ålder
------------------------ + 7 > din ålder
. 2

[party]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

verkar som att åldersskillnaden spelar större roll ju yngre man är

jao för det är här man mognar som mest

Kablash__:

3 år max!

i våran ålder ja men i äldre spelar det nog inte så stor roll...

Jag tycker också 3 år max i ung ålder, sedan blir det bara äckligt.. men kan sedan tänka mig vid 19 att vara tsm med en 22 och efter det spelar det nog inte så stor roll..

men 18 och 21? Kvinnan har fan precis fått börja gå till krogen medan killen redan vart i bolaget i ett år...

Tjejen har pluggat hela sitt liv och killen förhoppninsvis jobbat i 2 år... jag tror att killen tröttnar på att tjejen är omogen i ett sånt här förhållande men kan säkerligen gå men... 17 -> 20 o yngre tycker jag gränsen börjar tänjas...

Kom ihåg 3 år max sa jag, så detta kan gå men 20 - 16 icke!!! nu menar jag dock för ett förhållande, personligt... om jag t ex är på en festival vet man aldrig hur gamla tjejer är, ena tjejen kan va 19 o se ut som 15 och den som är 15 kan se ut som 19, vilket gör att jag ligger med henne ändå pga man inte frågar ålder men i ett seriöst förhållande skulle det nog märkas...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sexmeister:

sedan blir det bara äckligt..

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har fel, om man har känslor för någon så spelar det ingen roll![love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

3 år max!

sexmeister:

Jag tycker också 3 år max i ung ålder, sedan blir det bara äckligt.. men kan sedan tänka mig vid 19 att vara tsm med en 22 och efter det spelar det nog inte så stor roll..

Bra att veta, då ska jag genast avsluta mitt förhållande eftersom åldersskillnaden mellan mig och min pojkvän är 4 år.

Jävla idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åldersskillnad mellan mig och partner är 3 kalenderår, räknar man dagar är det 2,25 år, på dagen. Han blir 20 i år, men går fortfarande gymnasiet.

Det finns killar i min klass som i sin tur har tre år yngre tjejer. Som är 13-14 år. Jag kan för mitt liv inte förstå vad man som kåt sjuttonåring får ut av en mentalt och fysiskt outvecklad flicka. Men alltid är det väl nåt.

När vi diskuterar förhållanden i min klass brukar vi komma fram till (öh alla utom han som raggar på småtjejer) att det är mer ok med 17-20 än 14-17.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Bra att veta, då ska jag genast avsluta mitt förhållande eftersom åldersskillnaden mellan mig och min pojkvän är 4 år.

Jävla idioti.

Ålderskillnaden på mitt är 5, så jag var nog inte jätteseriös. [smile]


   
SvaraCitera