Aviseringar
Rensa alla

åldersskillnad i relationen


Agahnim:
Konstigt. Kan inte se vad en 19-åring skulle se hos en 14-åring förutom ett garanterat ligg.. Men visst, go for it.

du har ju sj sagt att du skulle kunna vara ihop med en femtonåring


   
SvaraCitera

kakakaka:

jag var nitton för två veckor sen, jag kan säga att jag verkligen inte hade något gemensamt med högstadieelever. 

man tycker att du som ändå lämnade den tiden bakom dig för flera veckor sen borde hunnit utveckla lite mer självdistans och sett saker för vad de verkligen är.

men nej. typ, alla är dumma i huvudet, det enda som förändras är hur det yttrar sig och hur stort problem det är i praktiken. både fjortonåringar och nittonåringar är ungefär lika efterblivna, det enda som skiljer är vilka förväntningar som ställs på dem.


   
SvaraCitera

soulkeeper123:
vad tycker ni om ett förhållande mellan en fjorton och en nittonåring? Är det konstigt eller helt okej? Och de dessutom väljer att vänta med sex tills fjortonåringen blivit femton?

Regeln för social acceptans är den äldrepersonens ålder delat med två plus sju. I det här fallet 19/2 + 7 = minsta acceptabla ålder, vilket i det här fallet blir 16.5. 14 är alltså inte socialt acceptabelt. Är ni däremot väldigt kära så är väl frågan vad det egentligen spelar för roll. Som Daniel Westling sa på prinsessbröllopet, "Störst av allt är kärleken". 


   
SvaraCitera

player one: man tycker att du som ändå lämnade den tiden bakom dig för flera veckor sen borde hunnit utveckla lite mer självdistans och sett saker för vad de verkligen är.

Galen
var det en öm tå att säga att fjortonåringar är omogna? på fem år hinner man ändå utvecklas rätt mycket. jag vet inte hur dagens fjortonåringar är, men jag var definitivt ett barn och var absolut mer självständig som nittonåring än 14


   
SvaraCitera
Exner

Blink

kakakaka:

var det en öm tå att säga att fjortonåringar är omogna



   
SvaraCitera

kakakaka:

Galen
var det en öm tå att säga att fjortonåringar är omogna? på fem år hinner man ändå utvecklas rätt mycket. jag vet inte hur dagens fjortonåringar är, men jag var definitivt ett barn och var absolut mer självständig som nittonåring än 14

nej, de är omogna, det motsätter jag mig inte. det är att nittonåringar skulle vara det minsta bättre som jag finner orimligt.

och självständigheten är väl del av problemet. nittonåringar är absolut mer självständiga. överlag, finns gott om undantag. men mognad och självständighet är verkligen inte direkt relaterade. sen tycker jag överlag att utvecklingen går kräftgång under gymnasiet.


   
SvaraCitera

amsi:

du har ju sj sagt att du skulle kunna vara ihop med en femtonåring

Nej. Jag har sagt att jag skulle kunna ligga med en 15-åring.


   
SvaraCitera

NiklasW: Regeln för social acceptans är den äldrepersonens ålder delat med två plus sju. I det här fallet 19/2 + 7 = minsta acceptabla ålder, vilket i det här fallet blir 16.5.

Du menar väl inte att du tar den "regeln" seriöst?


   
SvaraCitera

player one: sen tycker jag överlag att utvecklingen går kräftgång under gymnasiet.

Blir inte mkt bättre efter kan jag säga, beroende på individ iofs men efter gymnasiet verkar det gå helt åt skogen med allt vad kompetens heter


   
SvaraCitera

det är okej. så länge ni älskar varann 🙂


   
SvaraCitera
Correh

Det funkar väl, men killen är med större sannolikhet bara ute efter sex.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Du menar väl inte att du tar den "regeln" seriöst?

Haha, nja. Är väl något att förhålla sig till om man är ute efter att ha något att förhålla sig till. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Haha, nja. Är väl något att förhålla sig till om man är ute efter att ha något att förhålla sig till. 

ringer du 3 dagar efter en date oxå elr? hahaha


   
SvaraCitera

Pappbox:

Blir inte mkt bättre efter kan jag säga, beroende på individ iofs men efter gymnasiet verkar det gå helt åt skogen med allt vad kompetens heter

nej, men det kommer till en punkt där folk antingen upphör att vara tards och påbörjar resan till pensionen, eller inser att de är tards och kommer tillfreds med det. förr eller senare, i alla fall.


   
SvaraCitera

Z0dd:
så länge ingen skadas eller utnyttjas så bryr jag mig inte. 


   
SvaraCitera