Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnader


Robler: Har faktiskt ett exempel, min moster har en kille som är 11 år äldre än henne.

Klart det kan bli jobbigt när siffrorna krymper mellan personer som borde ha olika roll i hushållet men det går ju att överkomma som sagt beroende på mognad och mentalitet.
Är du väldigt omogen som 28årig kanske du lätt kan komma överens med en 18åring som är lika barnslig som du själv och vice versa

Robler: Hoppas verkligen att det är fler än bara jag under 22 som minns VHS band och livet innan internet

Hoppas jag med, poängen var iaf att gemensam uppväxt har ju gemensamma minnen
tycker det är grymt svårt att hitta personer som har gemensamma intressen som är exakt lika gamla som jag själv, vettefan om det bara är jag...


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

betterthanyou:

haha jo, men när man är under 15 kanske man inte har så himla seriösa förhållanden, då är man oftast ihop med någon som är max 2 år äldre & yngre (vad jag vet om)

Nä man det är ju det här om typ en 14 åring och en 16 åring är tsms och ligger med varandra och så är den ena inte byxmyndig så då är det på gränsen till våldtäkt osv osv. Eller pedofili, är inte så bra på det här med lagar (a)


   
SvaraCitera

Robler:

Nä man det är ju det här om typ en 14 åring och en 16 åring är tsms och ligger med varandra och så är den ena inte byxmyndig så då är det på gränsen till våldtäkt osv osv. Eller pedofili, är inte så bra på det här med lagar (a)

på gränsen till? det räknas som våldtäkt om någon över 15 ligger med någon under 15. dvs om en fjortonåring ligger med en femtonåring så är det våldtäkt. 


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

betterthanyou:

på gränsen till? det räknas som våldtäkt om någon över 15 ligger med någon under 15. dvs om en fjortonåring ligger med en femtonåring så är det våldtäkt. 

Ser man på. Därför är alla sånnadär förhållanden lite jobbiga


   
SvaraCitera

betterthanyou: 15. dvs om en fjortonåring ligger med en femtonåring så är det våldtäkt.

Fast det finns någon lag också som säger att om båda personer är på samma mentala nivå och det är tydligt att ingen övertalning eller tvång begåtts så räknas det inte som våldtäkt. Det är över 18 och under 14 som det alla gånger räknas som våldtäkt, annars bedöms det mer individuellt.


   
SvaraCitera

Pappbox:
ålder är bara en siffra egentligen och det är viktigare att man har saker gemensamt än åldern men i gemensam ålder har man oftast vuxit upp med samma saker.

Exempelvis så förstår nog ingen under 22(kanske mer?) hur jobbigt det var att spola tillbaka VHS band eller hur vi delade med oss av saker innan youtube fanns till.

Kan man hitta någon att dela saker med så borde inte ålder vara ett bekymmer

jag upplever något relaterat till detta. flickvän kan inte relatera till hur jävla jobbigt det var att lyssna på musik innan spotify, så hon romantiserar fysiska medier, till den grad att hon faktiskt använder skiten. bra när jag vill dumpa av cd-skivor och vinyler och grejer som jag inte orkar ha liggandes, men det tär på min själ varje gång.


   
SvaraCitera

player one: bra när jag vill dumpa av cd-skivor och vinyler och grejer som jag inte orkar ha liggandes, men det tär på min själ varje gång.

hipster gf?


   
SvaraCitera
penja

jag är född 94, min parter 88. fungerar bra


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

penja:
jag är född 94, min parter 88. fungerar bra

Har ni några generationsproblem alls?


   
SvaraCitera

Pappbox:

hipster gf?

tror inte att det är rätt begrepp som så, tror mer att hon har någon slags romantiserad bild att att skit var bättre förr, samtidigt som hon har begränsade personliga erfarenheter från en tid då det skedde av nödvändighet.


   
SvaraCitera

player one: tror inte att det är rätt begrepp som så, tror mer att hon har någon slags romantiserad bild att att skit var bättre förr, samtidigt som hon har begränsade personliga erfarenheter från en tid då det skedde av nödvändighet.

viss skit var bättre förr men inte teknikskit
napster för att ladda ner musik eller vara beroende av radio!?! fuck that


   
SvaraCitera

Jag är född 99a. Jag är singel och det funkar bra


   
SvaraCitera

Nämen asso man måste va på ungefär samma ställe i livet. Det är därför en 15 o 20 åring inte funkar.


   
SvaraCitera

schim:
Nämen asso man måste va på ungefär samma ställe i livet. Det är därför en 15 o 20 åring inte funkar.

En ålderssiffra behöver inte säga vart man är i livet.


   
SvaraCitera

Pappbox:

viss skit var bättre förr men inte teknikskit
napster för att ladda ner musik eller vara beroende av radio!?! fuck that

snarare, gå till en jävla skivbutik för att köpa ett album, och gå hem och sätta skiten i en dedikerad spelare för att lyssna på det? fuck that shit. spotify.

samt, inget var bättre förr. musiken har varit rätt jävla najs i perioder, men den finns kvar. bra skit kommer hela tiden, och klarar man inte av att leva i nuet så är man fast med att spola jävla kassettband fyllda med nirvana fram och tillbaks.


   
SvaraCitera