Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnader


Ok
Ok
Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

Tjejen är 15, killen är 27

Hade min dotter inlett ett förhållande med en 27 årig man hade jag blivit riktigt förbannad.

De andra åldrarna är okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker utifrån mig själv nu:

anil:

- Tjejen är 17, killen är 22
- Tjejen är 17, killen är 15
- Tjejen är 15, killen är 27

1: ja
2. NEJ.
3. nej.

Tror det blir jobbigt att få något att funka när man befinner sig i alldeles för olika faser i livet - 15:åriga killar är oftast inte så jäkla mogna och en 27:åring är väl upptagen med att leta lämplig fru....... eller nåt. Men det är bara min åsikt, olika saker funkar för olika människor.


   
SvaraCitera

anil:

- Tjejen är 17, killen är 15

Hur fan lyckades snubben? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelar väl ingen roll? så länge man inte själv känner sig äcklad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jovars
jadå
nej, aldrig


   
SvaraCitera
Åtta

salem1:

Hur fan lyckades snubben? [shake]

Jag lyckades med det. Det fungerade i närmare två år.

I övrigt så skulle jag väl inte säga att någon av förslagen inte är okej med mig. Däremot så skulle jag säkerligen tycka att det sista alternativet var lite halv-weird, men så länge det inte påverkar mig så får de väl göra precis vad de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

- Tjejen är 17, killen är 22

Okej.

anil:

- Tjejen är 17, killen är 15

Okej, men lite weird.

anil:

- Tjejen är 15, killen är 27

Bara weird och äckligt.


   
SvaraCitera

anil:

- Tjejen är 17, killen är 22

Care.

anil:

- Tjejen är 17, killen är 15

Care, men skulle undra lite hur det går ihop då tjejer generellt är mognare än killar.

anil:

- Tjejen är 15, killen är 27

Skulle vara lite skeptisk. Men care.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Okej, men lite weird.

Tycker det är lite mer weird med att en 5 åldersskillnad är ok så länge killen är äldre, men att en tvåårsskillnad när tjejen är äldre är fel.

Frågan var ju ifall det var okej, inte ifall man trodde att det skulle funka eller ej. Jag tror det handlar mer om hur man är som person än vilken ålder man är i det här sammanhanget.
(Inte ett angrepp på just dig kablash, utan flera tidigare postare [cute])


   
SvaraCitera

anil:

- Tjejen är 17, killen är 22
- Tjejen är 17, killen är 15

Okej. Jag var 17 och min kille 22 när vi blev ihop.

anil:

- Tjejen är 15, killen är 27

Inte okej.


   
SvaraCitera
Åtta

XMinGrönaLampaÄrDödX:

tjejer generellt är mognare än killar

Men nu handlade det ju om hur du skulle reagera på ett specifikt par - inte par i allmänhet. Jag vill påstå att jag var mognare (med det sagt vill jag poängtera att jag inte var speciellt mogen ändå) än min, vid den tidpunkten, två år äldre flickvän.

Anarkandi:

Tycker det är lite mer weird med att en 5 åldersskillnad är ok så länge killen är äldre, men att en tvåårsskillnad när tjejen är äldre är fel.

/Agree


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Tycker det är lite mer weird med att en 5 åldersskillnad är ok så länge killen är äldre, men att en tvåårsskillnad när tjejen är äldre är fel.

Ja, de är konstigt att det är så, men de är så man har vuxit upp så de är inte så konstigt att det är så man tycker.

Men som jag skrev så är det okej, men jag själv tycker det är lite wierd.


   
SvaraCitera

Alltså egentligen är det la okej allesammans. Men rent generellt sett så är man oftast i ganska olika stadium i livet, åtminstone med tjejen på 15 år och killen som är 27. Men för att en relation ska funka bör man vara ungefär lika mogna och allt sånt. Den man troligtvis skulle acceptera mest är la att tjejer är 17 och killen 22. Det har blivit så mycket att killen alltid ska vara äldst och i så fall får det nästan inte vara mer en ett år. Men som sagt tycker jag att alla dessa relationer är okej, bara man är ungefär på samma plan. Dock så finns juh ändock möjligheten att folk skulle höja lite på ögonbrynen åt en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt går bra, kärleken är fri och så vidare.

Men jag skulle inte för mitt liv tro att den sista skulle fungera som en hälsosam relation.


   
SvaraCitera