Aviseringar
Rensa alla

Algots öga är JÄTTEÄCKLIGT!


Ämnesstartare

Algots öga är som rött (under ögonlocket, inte själva ögat) och han kan inte öppna det helt, det rinner som... Klet ur det och ser alldeles försckräckligt ut! (Algot är kanin)

Vad kan JAG göra till veterinären öppnar? [cry] Han är självklart försäkrad osv.

(Är väääldigt desperat som gör en tråd på UM om detta men ja, kan ju finnas någon som haft samma problem någon gång som faktiskt är VAKEN.)


   
Citera
Ämnesstartare

Skölja med vatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Skölja med vatten?

Har gjort. Skall skölja med kamomillte också och ev. liiiiite koksalt (runt ögat).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ååhh, jag får panik. Får ej tag på hans uppfödare. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

koksalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djursjukhus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Djursjukhus?

Geigerzähler:

till veterinären öppnar

När jag skrev det hade jag suttit sedan 05.00 och tvättat hans öga. Nu har veterinären öppnat och jag skall springa och köpa noviform + någon sköljmedel. han ser redan liite bättre ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

När jag skrev det hade jag suttit sedan 05.00 och tvättat hans öga. Nu har veterinären öppnat och jag skall springa och köpa noviform + någon sköljmedel. han ser redan liite bättre ut.

Han har haft sådär förut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som ett rätt äckligt djur[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han har haft sådär förut?

Nej, han har aldrig varit sjuk innan.

SorryBartDude:

låter som ett rätt äckligt djur[surprised]

Han är ganska så oäcklig vanligtvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

låter som ett rätt äckligt djur[surprised]

Algot skickar nu en förbannelse på dig. Du vet inte var och du vet inte när, men var så säker på att den kommer att inträffa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej, han har aldrig varit sjuk innan.

Då kanske han behöver undersökas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då kanske han behöver undersökas?

Tror snarare att det är hö som kommit in i ögat, men skall åka och titta på det ikväll om det inte blivit bättre efter att jag sköljt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tror snarare att det är hö som kommit in i ögat

Försök att se om han har sår på ögat, en kanin jag hade för några år sedan fick det och det var en ganska tuff medicinering. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Försök att se om han har sår på ögat, en kanin jag hade för några år sedan fick det och det var en ganska tuff medicinering. :/

Han har inget sår på ögat vad jag kan se, har kollat så noga jag kan.


   
SvaraCitera